Gå til innhold

Hva er lav km verdt?


Evilduck

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge min Defender 110 Rimini red, registrert i september 2010, kun kjørt ca 18.000km. Mitt problem er forøvrig at jeg ikke blir klok på hva den er verdt i dagens marked.  Har spurt litt rundt og får svar fra 450.000,- til 550.000,- siden den er så lite kjørt, og har ymse oppgraderinger. Har også blitt fortalt at jeg bør selge den ut av landet da man visstnok får mer for dem i Tyskland for eksempel. Må innrømme at jeg ikke helt har fingen på pulsen når det gjelder salg av Defendere i dagens marked, hva mener folket?

defred09.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med bilen din , men biler som har gått veldig lite står seg ofte ihjel.

Noe av det skyldes nok lange intervaller mellom hver kilometerservice og ting setter seg ved lite bruk.

 

Litt ekstra jobb med kjøpere langveisfra , men det kan være verdt anstrengelsen.

Bilen din er heldigvis ikke unik eller gammel nok ennå til at det er et stort tap for norsk bilhistorie.

 

PS Den ser flott ut .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav kilometerstand kan også innebære at gjengangerfeil, som feks girkasse, clutch, stikkaksler osv ikke er blitt byttet på garanti. Folk som kjenner bilene kan komme til å heller velge bil med høyere kjørelengde for å unngå framtidige utgifter. 

 

Legg den gjerne for salg i utlandet. Du finner sikkert biler å sammenligne med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har aldri stått stille i lengre perioder, bare vært på svært få langturer, og da blir ikke kjørelengden så høy. Jevnlig service og oljeskift, gjort på dato fremfor kilometer. Det er nettopp mangelen på langtur som gjør at jeg velger å selge den, til tross for at det er drømmebilen. Av helsemessige årsaker, blir drømmen om ekspedisjoner nært og fjernt, dessverre bare en drøm. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...