Discozilla Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Heisann Har en 08 mod D3 Får feilmelding på Low fuel pressure, hdc lampa kommer på og bilen senker seg. Feilkoden er :P0087 noen som vet noe om dette? Får også transmission fault. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 (endret) Lenge siden dieselfilter er bytta? Endret 20. juni 2018 av engebo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discozilla Skrevet 20. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2018 3 dager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Batteri og lading er dobbeltsjekket og funnet ok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Regner med at du får opp F i instrument panelet når dette skjer? Det kan være lavtrykks pumpa i tanken som begynner å bli sliten. Det kan være sila som sitter på lavtrykks pumpa som begynner å bli tett.. Det kan være diesel filteret, type after market og ikke original. kan være høytrykks pumpa i motoren, men da forventer jeg at du får feilkode på Fuel Rail Pressure Too Low. Så spørsmålet er jo da, Kom denne feilmeldinga før du bytta filteret og derfor bytta du det, eller kom det etter at du bytta filteret? Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discozilla Skrevet 21. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2018 Heisann Mr.P Ja, får F i instrumentpanelet. Og har fått en gang feilkode om '' Fuel Rail pressure too low '' men nå får jeg bare Low Fuel pressure. Iflg tidelgere eier har dette aldri kommet opp før. men når jeg trakk en bilhenger kom feilen opp 4-6 ganger på vei fra Bergen - Arendal. Når jeg fikk denne feilen bytta jeg dieselfilter, men nå kommer den bare igjen. Når jeg bytta filteret så fylte jeg det ikke opp med diesel. men inna bilen til den starta (som den gjorde til slutt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Prosedyre for å fylle dieselfilteret på D3 etter bytte er: sette på tenning, tankpumpe starter (kan høres), la tenning stå på i ca 30 sek, gjenta to-tre ganger. Så vet du det til en annen gang og slipper å kinne Billigste er vel å lese av feilkoder som en start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils T Skrevet 21. juni 2018 Del Skrevet 21. juni 2018 Så lenge du ikke får opp motorikonet, er det med meget stor sannsynlighet lavtrykspumpa i tanken som er problemet. Har selv opplevd begge varianter, Dvs med og uten motorikon. Mvh Nils T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Det sitter en sykkelventil bakerst i mottor rommet, inn mot torpedoen, midt på. Her kan man sette på en trykk føler og måle lavtrykks pumpen. Jeg tan tenke meg at Biltema har en slik analog måler som ikke koster mange kronene. Jeg hadde begynt her, lest meg opp på spesifikasjonene for hvilke verdier som er innafor fra produsent og mål selv hva du har i bilen med biltemas analoge måler og samtidig se på datapid'n for hva bilen ser at trykket er, og sammenlign. Så tar du diagnosen videre derfra. Sier bilen at trykket er lavere en hva biltemas måler ja, da ville jeg ha byttet lavtrykks pumpa.. Mener å ha lest at original delen er svin dyr kontra peugeot sin, som er ene og den samme delen. lurer på om advanced factors har denne pumpen, både lr sin og peugeot sin type. Men ta en ting av gangen. få lest av trykket med analog måler og via datapid så kan vi ta det videre derfra. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thespirit Skrevet 22. juni 2018 Del Skrevet 22. juni 2018 Om lavtrykkspumpa skal sjekkes, så kan denne være greit lesestoff: https://www.disco3.co.uk/forum/robbies-guide-low-pressure-fuel-system-130062.html?highlight=fuel+pump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discozilla Skrevet 22. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2018 Målte trykket, og når jeg skrur på tenning er den på 6 psi. Starter jeg den detter den til 5. Ruser jeg den går den helt ned til 1 psi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.