Gå til innhold

Discovery 3 Low fuel pressure


Discozilla

Anbefalte innlegg

Regner med at du får opp F i instrument panelet når dette skjer?

Det kan være lavtrykks pumpa i tanken som begynner å bli sliten.

Det kan være sila som sitter på lavtrykks pumpa som begynner å bli tett..

Det kan være diesel filteret, type after market og ikke original.

kan være høytrykks pumpa i motoren, men da forventer jeg at du får feilkode på Fuel Rail Pressure Too Low.

Så spørsmålet er jo da, Kom denne feilmeldinga før du bytta filteret og derfor bytta du det, eller kom det etter at du bytta filteret?

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Mr.P

Ja, får F i instrumentpanelet.

Og har fått en gang feilkode om '' Fuel Rail pressure too low ''

 

men nå får jeg bare Low Fuel pressure.

 

Iflg tidelgere eier har dette aldri kommet opp før. men når jeg trakk en bilhenger kom feilen opp 4-6 ganger på vei fra Bergen - Arendal.

 

Når jeg fikk denne feilen bytta jeg dieselfilter, men nå kommer den bare igjen. 

Når jeg bytta filteret så fylte jeg det ikke opp med diesel. men inna bilen til den starta (som den gjorde til slutt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosedyre for å fylle dieselfilteret på D3 etter bytte er: sette på tenning, tankpumpe starter (kan høres), la tenning stå på i ca 30 sek, gjenta to-tre ganger. Så vet du det til en annen gang og slipper å kinne :)

Billigste er vel å lese av feilkoder som en start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en sykkelventil bakerst i mottor rommet, inn mot torpedoen, midt på. Her  kan man sette på en trykk føler og måle lavtrykks pumpen.

Jeg tan tenke meg at Biltema har en slik analog måler som ikke koster mange kronene. Jeg hadde begynt her, lest meg opp på spesifikasjonene for hvilke verdier som er innafor fra produsent og mål selv hva du har i bilen med biltemas analoge måler og samtidig se på datapid'n for hva bilen ser at trykket er, og sammenlign. Så tar du diagnosen videre derfra.

Sier bilen at trykket er lavere en hva biltemas måler ja, da ville jeg ha byttet lavtrykks pumpa.. Mener å ha lest at original delen er svin dyr kontra peugeot sin, som er ene og den samme delen.

lurer på om advanced factors har denne pumpen, både lr sin og peugeot sin type.

Men ta en ting av gangen. få lest av trykket med analog måler og via datapid så kan vi ta det videre derfra.

 

Mr.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...