Gå til innhold

Tdv6 dynamo rrs


ehrnst

Anbefalte innlegg

Så i kveld kom ladelampen på. Jeg kjørte til destinasjon. Et par mil. Nå står bilen her helt død og det ryker fra motorrommet. Dynamo er antagelig gått altså. Batteriet byttet jeg kan vinter, har det klart seg tro?

 

Videre. Kan jeg få start på den, det er helt svart i alle display, ingen antydning til liv.

 

Raskeste til å levere dynamo i Osloområdet? Er vel en grei jobb å ta selv

 

Martin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røflig 1-2 timer avhengig av hvor mange kaffepauser og u-tube videoer om emnet man ser .... cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oggioffshore skrev:

Røflig 1-2 timer avhengig av hvor mange kaffepauser og u-tube videoer om emnet man ser .... cool

 

Hehe. Det skal jeg få til. Ser ut som det går fra oversiden. Kjedelig å ligge på grusen der den står nå.

 

Vet du hvor jeg bør bestille fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bestilte fra UK, Island4x4, da eg bare byttet dynamo og batteri som et føre var tiltak, når bilen var passert 140 000 km. 

Men er sikkert andre som kan svare på hvor i Norge Du bør handle. 

Har en fungerende  brukt liggende i Bergen da -_-

 

Skruvat har denne, ser eg. 

Hellanor, Mekonomen osv....   

Sikkert noen på forumet her, som kan tipse deg videre.... 

 

https://www.skruvat.no/Dynamo-C187.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ehrnst skrev:

 

Hehe. Det skal jeg få til. Ser ut som det går fra oversiden. Kjedelig å ligge på grusen der den står nå.

 

Vet du hvor jeg bør bestille fra?

Advanced factors med DHL express :) da har du den hjem på døra rundt ca ett døgn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mva og gebyr fra uk blir det vel en del dyrere enn hjemme. Nå ser jeg at skruvat sier jeg har ace, har jo luft, men trodde ikke jeg hadde ace...

nå får jeg ikke sjekket på selve bilen, noen som vet om et sted som sier det 100%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DHL express tror jeg betalte ca 550kr for sist. Kommer 300kr i toll gebyr. Ser att det ikke er så stein gal pris på ny hos skruevatt. Så da lønner det seg nok muligens å bestille der :) ta å ring en deleforhandler og hør om de kan slå den opp på regnr så får du nok den du skal ha :) jeg bestiller kun deler ifra UK, aldri her hjemme :) stort sett så koster delene flesk her hjemme i forhold til i UK :)

Endret av knikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør uansett kjøpe Denso dynamo. Advanced Factors har til 192/219 pund. (Med/uten ACE) de trekker fra mva, så med DHL Express koster de dyreste 235 pund med frakt. Pluss norsk mva og tollbehandling. Bestiller du før de åpner i morgen tidlig så har du den på døra iløpet av fredag. Til rundt 3000,- 

 

Spesialverktøyet kan og være greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig. Nå satt jeg akkurat å skulle bestille. Prisen blir samme som fra UK, kanskje litt billigere på skruvat.

Pc gikk tom for strøm så jeg får ta det i morgen.

 

Verktøyet er vel det samme som biltema ol. Har

Endret av ehrnst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok ikke byttet dette i helgen så da prøver jeg skruvat og satser på neste helg. Egentlig ganske døyt at AF klarer å matche skruvat. Ser ut som det er frakt og gebyr som gjør det blir dyrere. 

 

Får håpe bilen er snill etter dette.venter på deler til luftfjæring og 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ehrnst skrev:

Ja... Der fikk jeg beskjed om at dynamo ikke var på lager. Det sto også at denne var på lager. Er nok første og siste gang jeg bestiller derfra.

Du skulle ha hørt på meg så hadde den dynamoen vært levert på døra de på fredag :) du kan stole på advancedfactors :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, knikeren skrev:

Du skulle ha hørt på meg så hadde den dynamoen vært levert på døra de på fredag :) du kan stole på advancedfactors :)

 

Jepp, men jeg hadde ikke så dårlig tid. Og når det står to til fem dager, så forventer jeg jo det :) neste gang blir det AF uavhengig av tidspress.

Skruvat får ikke levere ny startmotor til båten jeg skal ha heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ehrnst skrev:

 

Jepp, men jeg hadde ikke så dårlig tid. Og når det står to til fem dager, så forventer jeg jo det :) neste gang blir det AF uavhengig av tidspress.

Skruvat får ikke levere ny startmotor til båten jeg skal ha heller...

Bare husk å ta sendinga via DHL, de andre selskapene bruker år og dag. Bestilte økonomipakke for ei stund siden. Ruta ble UK-USA-Amsterdam-oslo og så etter 2 uker + til Kristiansand. Ikke vet jeg hvor økonomipakka ble av, hvertfall ikke miljøpakke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2018 den 18.26, ehrnst skrev:

Ja... Der fikk jeg beskjed om at dynamo ikke var på lager. Det sto også at denne var på lager. Er nok første og siste gang jeg bestiller derfra.

 

Har brukt Skruvat i en femårs-periode, men nå er det slutt. Det har blitt mer og mer rot, i begynnelsen kunne jeg faktisk leve med å vente på noen deler fordi de var billige. Men nå som det finnes gode konkurrenter både i Tyskland (autodoc/autodeler) og England (4x4parts) til mine biler, har jeg kuttet de helt ut.
De sender med Postnord, og i disse ferietider kjører de veldig begrenset distribusjon i distriktene, så man må legge til det på den allerede lange leveringstiden fra lageret i Sverige. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, iknutis skrev:

 

Har brukt Skruvat i en femårs-periode, men nå er det slutt. Det har blitt mer og mer rot, i begynnelsen kunne jeg faktisk leve med å vente på noen deler fordi de var billige. Men nå som det finnes gode konkurrenter både i Tyskland (autodoc/autodeler) og England (4x4parts) til mine biler, har jeg kuttet de helt ut.
De sender med Postnord, og i disse ferietider kjører de veldig begrenset distribusjon i distriktene, så man må legge til det på den allerede lange leveringstiden fra lageret i Sverige. :/

 

Ja, postnord er faktisk en annen historie. Kjøpte julegaver som aldri ble levert. Måtte ut 22 des. For å kjøpe til diverse barn. Har fortsatt ikke dukket opp hos oss eller avsender.

 

Skruvat har ikke svart på epost selv om de sier de svarer alle innen 24t på nettsidene. Ny lærdom for meg dette. Starter til min nevnte båt kjøpte jeg på mandag og hentet igår. Jeg får fikse den fremfor bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...