vanilla_ninja Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Denne skjønnheten har ikke fått noe navn enda. Fargen (Aspén silver) tatt i betraktning burde jeg kanskje vurdere Sølvpilen eller Sølvkula eller noe annet fengende, men det må jeg tenke litt på. Ramma er ei galvanisert og pulverlakkert 1980-ramme helt fri for rust. Resten er en 1993 RR Vogue med 3.9 bensinmotor og automatkasse. Resten er ikke fritt for rust. Ting jeg så langt har oppdaget som trenger utbedring er kanaler, baktravers, gulv ved påfyllingsrør, panser og nedre bakluke. Bremsene er rustet fast, og bremserørene er røket ett eller flere steder. Motoren har ikke gått på mange år, men alt som trengs her er forhåpentligvis nye væsker av alle typer samt en hel del TLC. Regner med den bør være på veien igjen til St. Hans. Flere bilder kommer når vi er trygt installert i verkstedet og jeg får plukket litt. Klar til hjemturen. Det fulgte med to ekstra hjulsett som ble lastet inn i trekkvogna for å unngå altfor stor overlast på hengeren. Endelig framme i Trondheim fikk jeg hjelp til lossing. Bildet er tatt rundt halv tre på natta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Grattis med ny bil. Blir spennende å høre hvordan prosjektet skrider frem. Nå vet vi altså hva den "mystiske" hengeren fra i helgen var til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Gratulerer med ny bil Tror jeg vet sånn nogenlunde hva som venter deg av jobb! Den er sikkert på vegen til St.hans...ett eller annet år... det vet jeg alt om! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Så gøy. Da ble det Range Rover på deg, blir gjerne handel når man drar på tur med henger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnTo Skrevet 23. juni 2018 Del Skrevet 23. juni 2018 Gratulerer med Range Rover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 23. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2018 Takk, alle! i dag fikk jeg bilen inn på verkstedet og kunne få et godt innblikk i hvor ille det stod til. Det var absolutt ikke ille, selv om det kommer til å bli noen timer med sveiseapparatet. På vei inn med låste bremser. Gul classic fikk kjørt seg. Hullete gulv. Ganske så hullete, faktisk. Ikke akkurat null hull på høyresiden heller. Baktraversen er ikke lenger. Venstre bakskjerm trenger noe utbedring. Venstre kanal også. Ferdig ribba på venstre side. Høyre gjenstår. Dagens fangst av deler og inventar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Putte79 Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Gratulerer med bil! : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 24. juni 2018 Del Skrevet 24. juni 2018 Ja, den var nå litt motvillig på vei inn i verkstedet. Godt gulbilen har lav utveksling på lavserien Fikk nå litt overblikk også. Bilen er bedre enn hva jeg så for meg. Men det er jo helt klart små og store ting å ta tak i. Gratulerer så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 5. juli 2018 Del Skrevet 5. juli 2018 Må si trådstarter disker opp med flott mat når han byr på skrukveld! Tommel opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 5. juli 2018 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2018 Det skulle da bare mangle. Synd det ikke ble skrudd på classicen, da, men D2 fikk nå litt ekstra kjærlighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 4. september 2018 Forfatter Del Skrevet 4. september 2018 Endelig er jeg kommet litt i gang. Fikk plassert bilen trygt i garasjen til NLRK her i Trondheim og startet demontering/kutting. Først til å ofres var baktraversen. Helt råtten og sprø som knekkebrød. Siden dette er mitt første prosjekt av denne typen kommer alt til å ta en del tid, men oppdateringer blir det etter hvert. Baksetene er ute og baktraversen er historie. Den nye er lengre enn den gamle. Rart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Ja, du har litt å holde på med fremover... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan L Skrevet 5. september 2018 Del Skrevet 5. september 2018 Litt å jobbe med her ja, lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 6. september 2018 Del Skrevet 6. september 2018 Hei! Gratulerer masse med flott bil, og gratulerer masse med jobb fremover Ser ut som det er veldig overkommelig da alle delene du har rust på kan kjøpes nytt! Blir spennende å se fremover! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 6. september 2018 Forfatter Del Skrevet 6. september 2018 Takk, takk! Innen jeg er ferdig med å kappe må jeg på magisk vis lære meg å sveise, slik at jeg får bygd opp ting igjen også. Og det blir litt leting rundt omkring etter nye/brukte deler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 7. september 2018 Del Skrevet 7. september 2018 17 timer siden, vanilla_ninja skrev: Takk, takk! Innen jeg er ferdig med å kappe må jeg på magisk vis lære meg å sveise, slik at jeg får bygd opp ting igjen også. Og det blir litt leting rundt omkring etter nye/brukte deler. Kappingen går etter erfaring svært raskt, faktisk så raskt at man kan risikere å skjære over ting Ødela selv bremserørene ved at jeg ble for ivrig med vinkelsliper.. Angående sveisingen; Skal du sveise med gass, eller flux tråd? Jeg bruker sistnevnte selv, men har sveiset en god del med gass. Blir ofte "penere" sveis i den grad at det ikke søler så mye som det gjør med flux. Så er det "hvordan lære å sveise".. Her er det mange meningen, men måten jeg lærte dette på var ved "prøve å feile"-metoden. Anbefaler deg at du starter med litt stål og nærmest leker deg med pistolen. Lær å brenn hull, forstå hvorfor du brenner hull, avstanden du skal ha på pistol og godset du sveiser i, mating, og til slutt volt-styrke i forhold til tykkelse på godset du sveiser. Lær deg aller først å sveise på rundt 0.7 - 1.2 mm - dette er antageligvis det du kommer til å sveise mest ut i fra bildene dine Ta gjerne kontakt for tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 Jeg kommer til å sveise med gass. Har kjøpt et Esab Caddy c200i mig-apparat. En kompis med god erfaring med samme apparatet har tilbudt kurs, så det, sammen med egen prøving og feiling, bør kunne hjelpe litt. Det er dog godt mulig jeg tar kontakt og ber om tips. Jeg ser for øvrig også for meg noe prøving og feiling når jeg skal bøye og forme det nye stålet. Der kan det bli mye rar speilvending og knekk i feil retning når malene blir snudd hit og dit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 7. september 2018 Forfatter Del Skrevet 7. september 2018 Forresten: bremserørene er allerede rusta over, så jeg dundrer bare på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Det ble en liten tur innom garasjen i helga, hovedsakelig for å lære å kjenne sveiseapparatet jeg kjøpte for en stund siden, men ikke har brukt før. Fikk hjelp og tips fra en kompis med god erfaring, slik at jeg slapp å begynne på helt bar bakke. Jeg fikk også demontert en del mer, men har ikke kappa vekk mer gulv enda, da Erik minte meg på at jeg burde stive av bakparten for å beholde bredden til baktraversen skal tilbake og bakluka skal monteres. Dermed må det sveises inn et rør eller to for å holde alt på plass mens jeg kapper resten. Ingen flere bilder, men dere har vel sett bilder av brunt eks-stål før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Det er et veldig godt tips, jeg hadde ikke tenkt på det som resulterte at jeg måtte flytte litt på det ene hjørnet på mitt prosjekt Stiv opp det du kan, også inkludert A-, og B-stolp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 23. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2021 Tråden stagnerte, helt i takt med at jeg mista all energi og interesse jeg hadde for prosjekter og bygging utover rent nødvendig arbeid. Nå har jeg kommet meg ned i verkstedet igjen, hovedsakelig for å gjøre strengt nødvendig arbeid på D2-en jeg kjører til daglig, men har også fått forberedt en del til dette prosjektet her. Før jeg gikk lei skaffet jeg nye dører - minst to av de fire opprinnelige var rusta i stykker og må byttes - samt både panser og bakluke, som hadde lidd samme skjebne som dørene. For å skaffe dører henta jeg like godt hjem en donorbil, så nå har jeg også et ekstra tak som jeg ikke helt vet hva jeg skal med. Kanskje bruke det på campinghenger? Uansett: nå er det håp om å få gjort noe fornuftig igjen. Inspirasjonen er i hvert fall mer til stede nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Så bra - det var hyggelig å høre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 Har du ett tak for mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilla_ninja Skrevet 24. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg har i hvert fall ett tak mer enn jeg har bil, men om det er ett for mye vet jeg ikke enda. Trenger du et tak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. februar 2021 Del Skrevet 24. februar 2021 En kompis nevnte at han skulle hatt ett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.