Gå til innhold

Defender Puma


Neverluren

Anbefalte innlegg

Har idag fått mitt faste verksted til å skifte alle oljer på bilen. Alt var i skjønneste orden utenom framdiff. Oljen var dårlig og det var blank metallspon. Skiftet for 30 tusen km siden og da var alt fint. De mener at jeg etter skifte nå skal kjøre litt. Tappe ut olje og spyle rent med diesel. Deretter ny olje. De mener det er verdt forsøket før vi ser på et evt. skifte. 

1. Høres det veldig alvorlig ut, eller er det krise? 

2. Noen som vet kostnad på ny diff. Verksted mener at man ved skifte bør også skifte lager. 

Puman er fulgt nøye opp og har gått problemfrie 172.000 km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med verkstedet.

Men bytt hvis fortsatt sponproduksjon etter vask da havari aldri passer hverken tid , sted eller følgeskader.

30.000 km siden siste sjekk / skift synes jeg er lenge .

Ikke ukjent problem at frontdiffene slites tidlig.

Hva slags lagre tenkte de å skifte?

Diffklumpen kommer ferdig med lagre .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte av lager inn på diffen er vel hvis det velges å overhale diffen. Tror uansett at jeg går for ny hvis så skjer. Selger EWS ny komplett diff til Puma? Skiftintervall er ikke lenge ut fra serviceintervall, men enig med deg om at LR trenger muligens hyppigere. Oljen var ikke dårlig, den var dårlig pga. spon.

Endret av Neverluren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forbause meg meget om han ikke har.

Jeg vet han har solgt noen.

 

Jeg har liggende 3 eller 4 som var tanken å bytte lagre på.

Tror de blir resirkulert ved neste rydding.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...