Gå til innhold

Stille inn register serie 3


knikeren

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke å få bilen til å svive greit uten att den er helt på vidda på tenningen. Byttet til ny weber forgasser, coil, fordeler, plugger og smørt opp knastaksel uten hell. 

Ser ut som jeg bare må bite i det og seile ut helt ukjent farvann og begynne med registeret. Har aldri vært inni en motor og rotet. 

Er det mye jobb å få sjekket om den kan ha hoppet over ei tann på registeret? Noen som har en beskrivelse på hvordan selve jobben gjøres og hvordan registeret skal stå innstilt på merkene osv? Har med meg haynes boka men litt lite bilder om hvordan den skal stå på merkene :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange snakker om tannhopping på kjede og rem..

Må innrømme at jeg kun har erfart feilmontering .

Tannhopp , eller forsøk , på dette har alltid medført kjede eller rem-ras.

Det er nå min erfaring.

Men veldig slakke kjeder kan gi underlig gange.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, gautes skrev:

Mange snakker om tannhopping på kjede og rem..

Må innrømme at jeg kun har erfart feilmontering .

Tannhopp , eller forsøk , på dette har alltid medført kjede eller rem-ras.

Det er nå min erfaring.

Men veldig slakke kjeder kan gi underlig gange.

 

 

Ok :) får heldigvis hjelp av en til å skifte registerkjedet så må bare få bestilt nytt kjede og strammer. Er det samme kjede på 2,25 bensin og diesel motoren? Bør drevene også skiftes i samme slengen? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjede,stammer,skinner,begge drev,pakning deksel,pakning bunnpanne og simring veiv.

Husker ikke om du trenger noe til vannpumpa.

Å bytte bare kjede er å be om snarlig trøbbel igjen.

Kjedet og drevene slites ut sammen.

 

Merk gamle innstillinger FØR kjede og drev fjernes i tilfelle du får problemer med innstillingen.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte bestillinga tidligere i dag til paddockspares. Glemte jo selvfølgelig skinner, pakninger og simring til veiva. Har du disse delenr på hånd Gaute? Må se om jeg klarer å få lagt de på bestillingen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...