Gå til innhold

torke

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Min regnsensor til viskeren foran virker ikke. Delen med lysføler fungerer.

Det er 12v i pluggen til sensoren. Det er også jording. Selve sensoren har jeg kjøpt ny. 

Den lederen som heter lin-bus har jeg ikke målt. Men jeg måler fra den grønn/hvite lederen til jord, og da får jeg såvidt et signal hver gang viskeren parkerer. Veldig kort, multimeteret rekker ikke å måle et skikkelig resultat, men det rekker å reagere litt.

 

Viskeren mine er slik at når de parkerer så går de ned, for så å gå littegrann opp igjen. Slik har de vært i hele mitt eie.

 

Jeg mistenker at det er noe feil med parkeringssignalet til viskermotoren. Eller med tidspunktet. Men aner ikke om det er nok til at regnsensoren ikke virker.

 

Hvis jeg kobler bort regnsensoren fungerer viskeren på begge hastigheter og intervall. 

 

Er mangel på park-signalet nok til at sensoren ikke virker? Er jeg på rett spor?

Screenshot_20180616-215450.png

Endret av torke
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har forsøkt litt til her, men det må være noe jeg ikke ser. 

Har nå målt den hvit/grønn kabelen fra viskermotoren og til både sensoren og CJB. Der er det kontakt.

Har prøvd å jorde parkeringssignalet, da går viskeren hele tiden, så det signalet virker.

 

Det som står igjen da er at monteringsplata til sensoren ikke er montert riktig, at regnsensoren ikke er aktivert i hjernen eller at det er noe i stykker i can.

 

Er det noen som har noen gode forslag eller erfaringer?

 

Regnsensor står som "fitted" i iidtool hvis jeg ser på rett plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hva skjer om man lasker rød og sort leder ved regnsensoren, ser det er en bryter inni der, men ser den går inn til LIN bus. 

 

Eller for å spør på en annen måte; hva kan man gjøre ved regnsensoren for å simulere vann på ruten bortsett fra å faktisk ha vann på ruten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...