Gå til innhold

Landrover discovery 1990 2.5 tdi selges!


powder

Anbefalte innlegg

Landrover discovery 1990 2.5 tdi selges!
 

disco.JPG

 

Se flere bilder her:   Se bilder her:


Modell: Landrover discovery 1990 2.5 tdi

Registrert første gang: 06.06.1990
Antall km kjørt: ca 160 000 km
Antall seter: 7 stk
Antall dører: 3 (ble produsert mellom 1990 -1994)

Antall eiere: 3 som jeg vet om

Understellsnummer: SALLJGBF8GA441299

 

Beskrivelse:  Jeg kjøpte bilen i 2011 i Finnmark da vi skulle bruke bilen som hyttebil på Nordkapp. Bilen var da registrert som 2 seter.

I juli 2017 omregistrerte jeg bilen til 7 seter. Bilen har kun blitt brukt ca 2 mnd pr år siden 2012. 

 

I påsken 2017 så fikk bilen et motorhavari, og bilen har stått siden.
Bilen står i Honningsvåg, Magerøya, Finnmark ca 24 timers kjøring fra Oslo.

 

Beskrivelse tilstand:
Bilen har kun overflate rust og er ikke gjennomrustet noen steder.  Bilen er et meget godt eksemplar fra 1990.
 

Bilder:

Noen av bildene er tatt før bilen ble omregistrert.  Se bilder her:

 

Vognkort ligger vedlagt som en .pdf fil

 

Bilen selges til høystbydende  innen 01.07.2018. 

Ring gjerne hvis det er noe dere lurer på.

Mobil: 90 74 21 22

 

 

 

Vognkort.pdf

Endret av powder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lafterolf!


Det som skjedde var at vi hadde vært på skitur og når vi kom tilbake ville ikke bilen starte så vi trodde det var noe galt med starteren.
Batteriet var helt nytt så det var heller ikke noe galt med dette. 

Vi fikk hentet bilen med viking som kjørte den til et verksted som fant ut at det var noe galt med kamakselen som igjen hadde ført til en ødelagt sporkile som igjen hadde ødelagt støtstengene.  De lagde en liste til oss på det som måtte byttes, men de anbefalte å bytte ut hele motoren.

 

Det er flere jeg kjenner som har anbefalt det samme, dvs bytte ut motoren, men jeg er en IKKE motor kyndig person så jeg kan ikke uttale meg,
 

  • Sporkile
  • Tettering veiv og kamaksling
  • Pakning lokk dieselpumpe
  • Tettering registerdeksel veiv
  • Pakning registerdeksel
  • Støtstenger
  • M8 maskinbolter
  • Tannreimsett
  • Samt noe oljer mm
Endret av powder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitasje i kilen skyldes ofte at den ikke byttes ved reimskifte. Da blir det romt, og det kan slås bort stykker i kilsporet.

En kyndig mekaniker kan sveise dette og med litt fresing blir det helt fint igjen.

 

Har du sett under om hvor mye rust det er i karosserifester samt skjøten i gulvet bak? Skjøten ligger rett over ramme på hver side.

Rist i torpedo og innerskjermer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei County

 

Det er Norlines som driver med frakt langs kysten for Hurtigruten.

 

Mitt forslag er at du tar kontakt med dem og får et pristilbud.

 

Sjekk her: Norlines

 

Terminalen du skal ha frakt fra er Honningsvåg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lafterolf

 

En liten korrigering til det du skrev:
Transport av personbiler tilbys med Hurtigruten mellom alle dens anløpssteder mellom Bergen og Kirkenes.
Nor Lines tar kun i mot kjørbare biler for skipning med Hurtigruten. Ikke kjørbare biler må kunne håndteres på pall, og transporteres kun med våre godsskip.

 

De har store transport paller som de bruker til både båter og biler.  Dvs at Norlines har en pall i Honningsvåg som bilen festes på for deretter å bli løftet ombord i et av deres

godsskip. 


Se her: https://norlines.no/hva-gjr-vi/nasjonale-losninger/personbiler

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stian

 

Det holder å ha en avtale, bilen kan hentes senere.  Har funnet ut at bilen er en av de tidligst produserte discovery 1.
Prøver å finne ut i hvilket nummer i produksjons rekken denne bilen er.

 

Hvis det er noe er det bare å ta kontakt.  Jeg kommer til Alta 26 juni og drar da til Magerøya-Skarsvåg og skal være på hytta i 5 uker.

 

Endret av powder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se bildene av bilen din. Den er produser samme tid som min. Begge har de noen snedigheter, bla instrumenthus uten turteller. Ser ut til å være en fin bil. Jeg har motor til den her. Stian var her i går og skal hjemover til Alta om noen uker med bilen sin. Kan jo bare lempe inn motor i bagasjen og smette den inn der oppe :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Telindnor

 

Det finnes faktisk et annet alternativ til at jeg selger bilen. 

De som har en motor og kan sette den inn for meg har da mulighet  til å få solgt en motor til meg samt at de som gjør dette får 1 ukes gratis opphold i Skarsvåg - på Nordkapp, verdens nordligste fiskevær. 

 

Se huset her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, powder skrev:

Hei Telindnor

 

Det finnes faktisk et annet alternativ til at jeg selger bilen. 

De som har en motor og kan sette den inn for meg har da mulighet  til å få solgt en motor til meg samt at de som gjør dette får 1 ukes gratis opphold i Skarsvåg - på Nordkapp, verdens nordligste fiskevær. 

 

Se huset her:

 

 

Hadde vært toppers det, men det står nok ikke så lang tur på planen for sommeren. Skulle gjerne vært der en tur. Mange år siden sist vi var så langt nord. 

Håper det ordner seg med bilen. Så tidlige D1ere i brukbar stand, begynner å bli svært sjeldne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lafterolf

 

Er ikke uenig med deg, men jeg har ikke så mye valg da det ikke finnes noen i nærheten av Nordkapp som kan fikse dette, tro meg jeg har prøvd  siden påsken 2017 å finne noen som kan gjøre dette men ingen er villige til å gjøre dette.

 

Hva med om du tar med deg gutta på tur til Nordkapp, så fikser dere dette på noen "få timer" så kan dere tilbringe en hel uke på Nordkapp med kongekrabbe og mye tilbehør :-)

 

Jeg vil gjerne beholde bilen, vil egentlig ikke selge den, men ser ikke ut som jeg har noe valg. 

 

Endret av powder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...