Gå til innhold

Problemer med Full DPF


Kapteinen

Anbefalte innlegg

2008 mod disco 3 HSE

 

Har full dpf på min bil, står at eg skal lese i brukerhansdboka og greier. Har gjort det som står der med å kjøre med mer enn 2500 rpm i over 20 min.

virker ikke som det skjer noe.

Har kjøpt sånn flaske på biltema, Dieselpartikkelfilterrens men uten noe hell

Noen ider om å få denne rensa eller må eg kjøpe ny?

 

Egr er blenda med software.

Endret av Kapteinen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

låg i 90 km i timen i 3 gir, så rpm låg på ca 3200 da eg kjørte. i boka sto det over 2500.

ja, har funne ut at eg må kjøpe meg noe diagnose greier. har hadt bilen noen måner så eg merker at diagnose er et must :) men har ingen pr idag.

siste skift blei gjort 2 dager før eg kjøpte den. er ikke sikker på hva slags olje som er fyllt på men det går vel kanskje ann å sjekke i boka? blei gjort på verksted.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel fiksa d no? eg hadde no bilen inne på tuning og blending av egr. han som gjorde det sa at det nettopp hadde blitt fiksa i software slik d gjikk. men ikke vet eg :)

 

Har forresten får vekk melding om full DPF.

 

Hadde meg en tur på 20 timer i helga :) så da forsvant den. Men det tok sin tid. hadde kjørt i ca 4 timer før den forsvant.

har hadt turer på ca 1 time og kjørt på høgare turtall uten at feilen forsvant :)

 

No er no eg gla det er vekke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det forsvant.

Uansett lurt å gi disse bilene en langtur innimellom. Få ladet batteriet skikkelig og få brent ut litt sot. :)

 

Men ta gjerne en dobbeltsjekk med verkstedet at de har benyttet riktig olje. Er flere her inne som har hatt problemer med DPF på grunn av feil olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...