Gå til innhold

Trøbbel med bakluke D3


plinge

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Håper noen av dere kan hjelpe meg. Bakluken på min D3 vil ikke åpne seg. Jeg har forsøkt å holde begge låseknappene i kupeen inne. Da låser den seg opp, men når jeg skal åpne luken fysisk og trykker inn håndtaket, skjer det ingenting.

 

Har snakket med et verksted og de sa at jeg måtte bytte bryteren, actuatoren og ledningsnettet til selve håndtaket.

 

Er det noen som har en ide om hva det kan være og hvilke deler jeg evt trenger for å fikse det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en nytt "håndtak" bak der. Da får du ny bryter og lys i samme slengen. Finnes tilgjengelig ferdig lakkert på nettet. ca. 1500.- Typisk at bryteren gir seg.

 

En annen ting som kan skje er at vaieren som trekker i låsen (mellom actuator og lås) ryker. Den er tungt tilgjengelig dersom bakluken sitter fast, men det lar seg gjøre. Lett å sette på plass.

 

Jeg forstår det som at du får åpnet bakluken, både oppe og nede men må åpne med låseknappene inne i kupeen. Da er det kun nytt håndtak du trenger. Utrolig enkel reparasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som  i denne artikkelen til Landreas :) jeg måtte gripe til denne metoden og har virket i 3år uten snev av tull. Anbefaler uansett å gjøre det selv om du ikke har problemer med det. Kjipt å plutselig stå der å ikke ha sjans til å få åpnet den :)

 

Endret av knikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du får åpnet døren fra innsiden er åpenbart mekanikken i orden.

Det er nok trykknappen i håndtaket som er gåen.

Det selges ikke bare bryter til Disco tror jeg, men RRS-bryteren passer med litt kabelskjøting.

Det er nok den billigste fiksen, hvis det er et poeng:)

Delenummer YUZ500020.

@Jarle F har en fin beskrivelse her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 9.31, plinge skrev:

Hei.

 

Håper noen av dere kan hjelpe meg. Bakluken på min D3 vil ikke åpne seg. Jeg har forsøkt å holde begge låseknappene i kupeen inne. Da låser den seg opp, men når jeg skal åpne luken fysisk og trykker inn håndtaket, skjer det ingenting.

 

Har snakket med et verksted og de sa at jeg måtte bytte bryteren, actuatoren og ledningsnettet til selve håndtaket.

 

Er det noen som har en ide om hva det kan være og hvilke deler jeg evt trenger for å fikse det?

Hvordan gikk det med dette problemet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...