Gå til innhold

Rengjøring nye bremseskiver


thommes

Anbefalte innlegg

Jepp. De er innsatt med antirustbelegg.

Om du har glemt det er det ikke så mye å gjøre med det.

Det går / brenner seg til etterhvert.

Men du kan bytte klosser og vaske skiver hvis du føler for det.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • thommes endret tittelen til Rengjøring nye bremseskiver

Mine er fra terrafirma kjøpt av lrdir uten dokumentasjon, men de kjennes helt tørre ut. De siste jeg hadde var klissete, men da satt jeg bort jobben til et verksted. Denne gangen ønsker jeg å gjøre det selv. B) Da går jeg for direkte installasjon uten rengjøring! Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle skiver har klissete belegg.

Prøv med en fille med løsemiddel.

Endres farge eller overflate permanent , fortsett vask.

Hvis ikke er de slik Skogsvei beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Resultatet ble meget bra. Ingen vibrasjoner lenger. Tok ikke lang tid heller å montere. Fant ut etter monteringen at retningen ikke spiller noen rolle sålenge de ikke har vinklet ventilasjon. :rolleyes: Nå har jeg Brembo-style fikk jeg høre.

 

Monterte også nye 19mm og 12 mm bolter (175 og 30 Nm) samt en dråpe gjengelås. Huben og kontaktflatene (hjørnene) mellom caliper guide og bremseklossene fikk litt alupasta. Har på følelsen at jeg gjorde en bedre jobb enn verkstedet jeg brukte sist. :D

 

20180615_215208.jpg

 

Snapchat-1987245521_1529100253098.jpg

 

Snapchat-1330919226_1529100252820.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert nye calipere bak i går. Grei jobb. Lufting var ikke vanskelig heller, men måtte låne foten til kona i dag tidlig. Bremsene er nydelige nå! I etterkant tenker jeg at jeg skulle ha kjøpt caliper brackets samtidig, men de har nok gods igjen. Skrubbet de rene og smurte aluminiumpasta på kontaktflatene til bremseklossene. Fortalte stolt om dette i vennekretsen. Nå fikk jeg "bestilling" av hjelp til en VW Sharan som må ha nye bremseskiver. B)

Skivene bak var tilsynelatende også klare til installasjon uten behov for vasking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker du noen forskjell på bremseffekt med borrede/slissede skiver kontra de gamle?

Har et nærstående bremseskift foran meg og vurderer slike med greenstuff klosser, selvom jeg har et sett nye originale på hylla...

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som var foran var nokså nye (1 år), mens de bak var eventuelt fra fabrikk (?). Dermed blir det vanskelig å sammenlikne, men jeg har nå en meget god bremseffekt. Aldri hatt bedre effekt før nå. Jeg valgte disse siden jeg kjører på Autobahn i 150 km/h flere ganger årlig. Bilen kjøpte jeg i august 2016. Måtte skifte skiver foran etter å ha kjørt sommerstid over Sognefjellet uten å gire ned (nybegynnerfeil med påfølgende hjertebank). Etter siste Autobahntur i påsken begynte de nye å vibrere igjen. De var riktignok av den billigste typen. ^_^

Meget fornøyd etter et par dagers bruk. De ser også nokså kule ut! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...