Gå til innhold

Fjerne plasten over Astolpen D2 fra 2000


ando

Anbefalte innlegg

Jeg er nysgjerrig på hva som er under plasten som dekker a-stolpen utvendig

( det heter vel a-stolpe?)....- på min vei for å finne vannlekkasjen inn i fotbrønnen.

Noen som vet hvordan jeg får den av?

Se bilder av 2  merkelige skruer jeg ikke skjønner hvordan jeg skal få av....

20180613_143018.jpg

20180613_143012.jpg

20180613_142947.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastpropp med låsetapp inni.

Tappen må bankes inn (og blir oftest borte) før man kan dra klipset ut.

Så må hele plastdekselet vris til siden(klar av stolpen) og trekkes av forover.

Det sitter i et par pinner som sitter skjult av plata ved frontrutaog peker bakover.

OBS Veldig lett å herpe dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bore et lite hull i pinnene og skru inn en liten skrue, så trekker du ut skruen og pinnen med en tang. Så plukker du vekk klipsene og tar bort trimdelen fra a-stolpen ved å vri vekk fra ruten, forsiktig!

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeHe - bra jeg spurte......geniale svar!! 

 

Dere så kanskje gaffa tapen jeg hadde tatt på den nederste delen av ruten........

Er dette en enkel løsning på det problemet jeg har hørt; vann kommer inn i fotbrønnen når limingen for frontruten blir gammel og utett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enkelt, men ingen løsning. Få av plastdekslene over a-stolpen og i nedkanten av frontruten, gå løs med et bra tettemiddel. Jeg har brukt noe svart vindustetting fra Biltema med stort hell, har tørr bil. Undersøk også om du har sprekker i lakk/tetting der a-stolpen møter taket, i hjørnet av tak/takrenne/a-stolpe.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke tett bil før jeg smurte takrennene hele veien med et godt lag med (klar) Tec7. Det ser ut som om det er en form for skumgummi eller noe under lakken der, og denne blir utett etter noen år med takstativ/lasteføtter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...