Land Rover for alle penga Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Hei BakAkslingen på Frøya (Defender 1991).sitter (3-5 cm) ish mer over til venstre. Slik at hjulet stikker ut på ene siden, og er innafor den andre. Slik har dem vært i hele mitt eie, og gått fint igjennom EU og sliter ikke dekk. Men idag ble min far stoppet med henger med stort gruslass, og bil og henger var igjennom teknisk hos BT. Og det at akslingen var mere ut på en side ble feil... Hva kan dette være? Akslingen sitter slik, og flytter seg ikke. Så noe slitt trur jeg ikke det er... For da ville vel hele akslingen vandret fra side til side? Noen tanker? Mvh Mikal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan - Otto Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Hei Jeg har noe det samme problemet. Ikke fult så galt. Når jeg prater med folk i LR miljøet så er ikke dette et helt ukjent problem (Britisk presisjon). Når jeg bytter alle foringene i A baren over bakakslingen så blir det noe bedre. Har heller aldri fått påpek av dette på PKK. Så det er kanskje ikke så lett å se slitasje på foringene... Mvh Jan - Otto Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 (endret) LRFAP`s bakaksel er mer utav senter enn vanlig. Men det er ikke et ukjent fenomen. Problemet er sjelden lettløst. Dekkslitasje gir pekepinn om rammefeil eller karosserifeil. Sjekklisten min har vært slik: Foringer og fester på A-ramma,kula og akselfestet inkludert. Skjevhet i tverrbjelken , skade,rust eller feil ved bytte. En 4 hjuls-kontroll vil bekrefte / avkrefte feil mellom !! for og bakaksel. Skjevheter ved karosseri avsløres ved sikting langs bilsidene og litt måltaking . En malplassert baktravers drar ofte rumpa litt over. Dog sjelden så mye som vist her. Det spørs om ikke denne bilen har en kombo av flere skjevheter som gir maks utslag èn vei. En passe tykk spacer på ene bakhjulet vil hjelpe kosmetisk men jeg regner med tilsynet har beordret mer bekreftelse enn visuelt på evt. fixing av skjevheten. PS Glemte å nevne felgsjekk , stubaksel /navforskjeller. Endret 13. juni 2018 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Husker at noen var innom og målte opp dette før du kjøpte den. De kom til at årsaken lå i A-ramma. Festene er skrudd til ramma på din og det var brukt for tynne bolter som kunne gi vridning. Byttet du boltene? Mål og sjekk litt om idette stemmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 19. august 2018 Forfatter Del Skrevet 19. august 2018 Dette ble lagt litt på vent. Fikk deler av VSI som var helt feil. Bestilte kula, foringer og bolter fra paddocks og fikk det forrige uke. Idag manna je meg opp til å begynne. Knakk 3/6 bolter som holder a-ramma og fikk av mutteren på kula. MEN: kula sitter godt. Får ikke noen skikkelig dunk med slegga. Pga plass mellom tank og bakakslingen. avdrager verktøy for endeledd er for liten til å gå innpå. Alle mulige retninger . Jekk får man ikke satt under pga vinkelen på hvor kula sitter. Hvordan får dere av kula? Har desverre ikke utstyr for å varme. Men mulig dette er nå jeg handler det. Inspill med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Skru på mutteren halvveis. Da får du styring til doren,forlenger til pipesettet eller liknende. Har selv aldri hatt problemer med å få den løs. Oftest løs for tidlig og roterte med mutter halvveis av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.