Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En NAF-sjåfør jeg snakket med en gang fortalte at påfallende ofte nektet LR-produkter å starte på kaia i Horten, og da var det bare å dytte den avgårde. Grunnen var høyspentkabler gravd ned under asfalten sa han. Om det er bare vissvass vet jeg ikke, men det kan hende det er noe i det...

Kanskje det ligger noen kabler under akkurat de parkeringsplassene som forkludrer et eller annet.

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme ett sted på strømmen, hos meg funker det da å bruke nøkkelkalibrerings prosedyre, så går startsperren opp og jeg kommer meg derifra. 

 

Dvs: nøkkelblad i dørlås, vri til å åpne, trykk på fjernkontroll åpne knappen mens nøkkelen ennå står i dørlåsen osv... funker alltid hos meg.

 

Parkerer så ett annet sted.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyspentkabler som nevnt over, trådløse nettverk og mobilantenner (de hvite avlange) som står på tak rundt om utløser dette.

Ofte så nytter det å dytte bilen ca 1 meter frem eller tilbake for å 'komme ut av bølgen', eller ut av fritt synsfelt med mobilsendere.

 

Hilsen en som opplever dette stadig oftere ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EiRRik 4.6HSE skrev:

Høyspentkabler som nevnt over, trådløse nettverk og mobilantenner (de hvite avlange) som står på tak rundt om utløser dette.

Ofte så nytter det å dytte bilen ca 1 meter frem eller tilbake for å 'komme ut av bølgen', eller ut av fritt synsfelt med mobilsendere.

 

Hilsen en som opplever dette stadig oftere ;) 

 

Opplever nøyaktig det samme her  har å opplevd å måtte slepes 50 mtr bort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke butikker er det snakk om? Om det ikke finnes alternative butikker i nærområdet, er likevel sjansen stor for at det finnes nettbutikker med de samme varene. Ofte er det også billigere å handle på nett. Problem løst ;)

 

Startsperre har jeg hørt kan fjernes med Faultmate eller noe slikt. Men du mister visst andre funksjoner i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, JEJ skrev:

En NAF-sjåfør jeg snakket med en gang fortalte at påfallende ofte nektet LR-produkter å starte på kaia i Horten, og da var det bare å dytte den avgårde. Grunnen var høyspentkabler gravd ned under asfalten sa han. Om det er bare vissvass vet jeg ikke, men det kan hende det er noe i det...

Kanskje det ligger noen kabler under akkurat de parkeringsplassene som forkludrer et eller annet.

 

JE

 

Ikkje berre LR produkt som nekta å starte på kaia i Horten. Det var mange bilar av ulike merke som nekta å starte. Ofte nok til at det vart omtala i lokalavisa, Gjengangeren. Årsaka var høgspentkabler i grunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...