Gå til innhold

Bygge skuff(er) i Defender 110 Puma


Espenfer

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ble skikkelig inspirert når jeg så flere kule løsninger på Glaskogen. Har nå lyst til å gjøre noen tilpasninger i varerommet på min Defender 110, for å gjøre campinglivet litt lettere:)

 

Mitt største ønske er blant annet å få laget en skuff, som kan brukes som «kjøkkenbenk», altså med plass til kokemuligheter og litt arbeidsplass.

 

Er det noen som har noen tegninger, eller erfaring på området så blir jeg takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Her er et eksempel. Mine skuffer er litt "grunne" pga en kasse jeg har laget forran/bak baksetene. Hylla på bakdøren går akkurat over skuffene slik at du kan få tak i ting, selv om eggene står til steking på hylla:-) Det er brukt vannfast finer som "skinne". Smører disse av og til med stearin, slik at de glir lettere. Det åpne rommet til høyre må man ha. Om skuffen går helt ut til hjulbuen så vil skuffen komme i konflikt med døren. Mine skuffer er like brede (32 cm ca). Jeg måtte bore et hull i frontplaten til skuffene for å få ut luft når skuffene skulle lukkes. Det er "tett" mot kassen bak baksetene så det bygget seg opp trykk. Frontplaten hvor håndtaket er festet har jeg gjort dobbel. Den blir da sterkere, og den dekke "skinnene" når lukket. Lykke til med prosjektet:)

 

Mvh

Jan - Otto

DSC04039.JPG

DSC04040.JPG

DSC04041.JPG

DSC04042.JPG

DSC04045.JPG

DSC04046.JPG

DSC04047.JPG

DSC04048.JPG

DSC04049.JPG

DSC04050.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En alternativ løsning på glideskinne / luftproblemet:

 

La skuffen være nesten like bred som hullet, men en cm lavere i høyden.

 

Så lar man skuffen skli på to 9mm striper med finer i underkant. Skuffen glir lett (med litt stearin), og man sipper problemet med luft bak skuffen.

Jeg har denne løsningen i min innredning (i planet på min def 130)

 

DSC_0325.JPGDSC_0326.JPGDSC_0327.JPG

 

-Camarogeddon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Camarogeddon skrev:

Jeg fikk mitt laget av en bedrift som driver med varebilinnredninger. Så selve installasjonen tok ikke så mye tid.

 

 

Er det lov å spørre hvor mye du måtte ut med for innredningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pirmin skrev:

13500,- :o

 

Å sette bort en slik type jobb er bare nødt til å bli kostbart, 13500 er i så måte ikke dyrt. Skal man få til noe slikt custom made  (eller kunde tilpasset) så går det fort timer, og timer er kostbart å betale for.

Du kan " enkelt " lage deg noe slikt, men det kreves en solid dose egeninnsats og mye tid i tenkeboksen + noe håndverk egenskaper og en del materialer / festemateriell, da blir det ikke så kostbart

 

Denne tråden viser hva det går an å få til:http://www.lrforum.com/forum/index.php?/topic/91372-perfekt-camper/, tenk deg prisen om han skulle sette bort jobben i sin helhet:blink:

 

Dog er vell Defender en av de få bilene der du kan få kjøpt noe tilnærmet ferdig tilpasset expedition / camping innredning til en " fornuftig " pris, finnes jo utallige løsninger for dette om du googler litt.

 

Mvh Brage 

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...