Gå til innhold

Klima i D2 blir aldri kaldt


Anbefalte innlegg

AC fungerer ikke. Det har jeg spurt om før og driver og prøver å finne ut av. Problemet er at det aldri kommer kald luft ut av ventilene, uansett hvilken temperatur det er ute.

I kveld kjørte jeg hjem i ca 20 grader utetemperatur, men lufta som kom inn i kupeen var omtrent samme temperatur som varmluft når jeg ber om varme på høsten. Klimaanlegget var innstilt på 17 grader, altså godt under utetemp, men lufta var likevel varmere enn dette.

Noen som har en god forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde omtrent likt i min. Tok en tur til Svendsen Eksos og en service og da ble det kjøling. Må bytte vifta foran også,  for den starter ikke. (Finnes en tråd om det her også.) 

 

Tok ca 20 minutter.....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev litt om dette i den forrige tråden, men problemet er som sagt ikke at lufta ikke avkjøles, men at den tvert imot varmes opp selv om varmeapparatet er stilt på en temperatur lik eller kaldere enn lufta utenfor. Det er altså ingen grunn til at lufta som kommer inn skal varmes opp, men likevel er den varmere enn omgivelsene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter vinteren når det bare er brukt varme så må jeg sette den på low temp. Etter en stund kommer kjølingen. Da virker også kjøling etter vært ved feks 16 grader.

Prøv og sett den på low. Er det sjekket at det er gass på anlegget. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør diagnose i displayet til varmeanlegg. 

Var å holde 2 knapper nede ved oppstart. (Husker ikke hvilke 2 i hodet)

Mistenker at du har ett spjeld inni som har kilt seg, og at motoren ikke flytter dette som den skal. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, vanilla_ninja skrev:

GuttormG: tror du termostat eller noe kan være trøblete?

Jeg tenkte det er kortet i klimapanelet, det er to (minst) termostater i kupeen og at begge skal være kaputte har jeg lite tro på. Da tror jeg det mangler signal ut fra klimapanelet (bildet fra diagnosedignsen viser at det ikke gis signal om å starte ac).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...