trondshj Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Klimaanlegget på Discoen har en god stund hatt... Mye "personlighet". Vinterstid har jeg vært nødt til å huske å skru temperaturen OPP rett før man slår av motoren, hvis ikke så vil det bare blåse KALDT på førersiden. Ikke spesielt kos i ørten speik. På sommeren har det fungert greit - frem til nå. Brått hadde fruen glede av å kjøre rullende badstu på vei til hjem fra jobb her, mens maivarmen på østlandet var på sitt høyeste. Koblet til IIDTool i dag, og kunne se at verdiene for "Left air blend actuator position" ikke endret seg, uansett hva jeg gjorde med temperaturstyringen, i motsetning til verdiene på høyre side. Av en eller annen grunn så var det noe som "løsnet" mens jeg satt der og fiklet - også begynte det å blåse kaldt. Men nå sitter den da fast på _den_ verdien. Feilkode:HVAC-VentilationB1081-49 (2F) Left temperature damper motor - System internal failure - internal electronic failure Så... Alt tyder jo på trøbbel her. Forsøkte å kjøre prosedyren for reset av både "Learn Actuator Limits" og "Stepper Motor Init" uten at det hjalp hverken på posisjonen på spjeldet, ei heller på feilmeldingen som kom tilbake. Noen som har noen tanker om dette? Og eventuelt hvilken del som må byttes? Dvs - skjønner vel hvilken del, men sliter med å finne korrekt betegnelse, og dermed også delenummer og en eventuell prosedyre i verkstedhåndboken. På forhånd takk. Ellers har jeg også disse: PCM-Engine SDV6P00CF-62 (2F) Barometric pressure - Turbocharger/supercharger boost sensor A correlation - Algorithm based failure - signal compare failureP0235-16 (2F) Turbocharger/supercharger boost sensor A circuit - General electrical failure - circuit voltage below threshold Men siden bilen og motoren fungerer helt fint, så vet jeg ikke om det er noe jeg gidder å bry meg om... Endret 6. juni 2018 av trondshj Presisering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Kan dette hjelpe på vei? https://www.roverparts.com/nxt/?Dropdowndescription=LR4+%2F+Discovery+4&Category=HEATING+%26+AIR+CONDITIONING Finnes flere slike spjeld, både for posisjon(ansikt,føtter) og kaldt/varmt. For hver side regner jeg med. Sikkert en morsom jobb. Jeg har demontert dashen på en enkel japaner for den jobben, og hatet det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 Takk. Fruen - som er langt flinkere enn meg til å snoke på nett, har også bistått, og vi fant akkurat ut at det vi mest sannsynlig må bytte er LR041273. Vet ikke helt hva forskjellen på LR041273 og LR041273G er... ¤klør seg i hodet¤ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsvei Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Det kan være så enkelt som at G til slutt i delenummeret skal være originaldel (genuine part). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 6. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2018 28 minutter siden, Skogsvei skrev: Det kan være så enkelt som at G til slutt i delenummeret skal være originaldel (genuine part). Godt poeng. Ser at delenummeret - med eller uten G gir samme del hos Rimmerbros i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.