Gå til innhold

Vedlikehold/bevaring av dører.


D.Bache

Anbefalte innlegg

Dørene på min serie 3 stasjonsvogn trenger litt stell og skal lakkes. De er for det meste i grei stand, men er selvsagt litt rustne på de forventede stedene. Jeg har ikke planer om å utbedre stort, men vil i første omgang prøve å bevare dem i den tilstanden de er nå. Kommer uansett til å plukke dem av bilen og demontere dem. Er det noen som har erfaring eller tips til hvordan jeg best stopper rusten og bevarer det jeg har? Gjerne innenfor den realistiske og ikke ideelle verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rustpuss , rustomvandlergunda,  evt. ekstra grunning og lakkering.

Så Fluid Film til slutt. Husk åpne evt. lukkede hulrom og nok FF.

Den kryper riktignok veldig bra men jeg foretrekker både bukseseler og belte når vi snakker om stålmarken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk for tips. Ser at de galvaniserte listene har blitt pusset ned og deretter lakket med hammerlakk. Det beste er vel å få disse galvanisert på nytt. Noen tips til hvor eller hvordan i Oslo-området? Ser at det finnes flere tråder rundt dette emnet her inne, men noen av stedene som er anbefalt er ikke lenger i virksomhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...