Gå til innhold

Presse foringer med rimelig presse


leiohel

Anbefalte innlegg

Skal bytte foring i watt linken bak på min D2 da det er slark i den midtre foringer. Dette er et nålelager. 

Har kun tilgang til helt enkel presse fra Biltema. Og har ikke god erfaring med å presse foringer. Har ikke tilgang på godt utvalg av hylser så jeg har brukt piper fra pipesett. Selv når jeg tidligere har prøvd på å presse inn foring, har den ytre hylsa på foringer bukket seg før den har kommet på plass.

 

gode tips å komme med, eller er det bare å bite i det sure eplet å bruke 135 pund på komplett wattlink i steden for 35 pund på kun foring.

 

mvh

leif ove

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øvelse gjør mester og ltt jernbiter med hull i passe størrelse gir bedre anlegg enn piper med rund front.

Litt pussing i hullet og smøring hjelper også ved montering.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en " billig" presse, og masse rør stumper/ hylser i div størrelser. Piper fra pipesett funker også innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg laga meg tersj av to rørbiter i passende dimensjoner. Pluss gjengestang og noen kraftige skiver. Full kontroll når man skrur ut gammel foring, og den nye inn etterpå. Bruk litt olje på gjengene slik at de ikke "rives".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...