Gå til innhold

Side skjerm foran skal av D2 5 skruer oppe og 3 bak?


ando

Anbefalte innlegg

Når jeg tok ut blinklyset i går - så fikk jeg et fint kikkehull inn - der jeg så rusten (som gjør at vann kommer inn i fotbrønnen).

Så da skal jeg se etter om jeg ser en festeskrue der også.....

 

Så lenge det kun er skruer - og ikke noe som er sveiset eller annet som krever mere enn en amatør.........så prøver jeg ila helgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er venstre side sideskjermen foran tatt av. 

Det var ikke mye å se der; kun litt overflaterust (også fordi det er mye aluminium deler i dette området.....), men skjønner mere nå av hvordan vannet renner av bilen.

Så problemet mitt med at det renner vann inn i fotbrønnene ligger under plastbiten som går i underkanten av vinduet!!! Den skal av i morgen!!!!

Men for de som skal ta av sideskjermen en gang; 5 stykk 10 mm skruer oppe + 3 bak + 1 i hvert hjørne under + noen stjernetrekker skruer for blinklyset foran (tror kanskje ikke man behøver å løsne blinklyset fra sideskjermen....) + mange skruer i lokkariskjermen. Den lille pyntelisten under blinklyset trekkes bare ut til siden - sammen med skjermen. Alle stjerneskruene var veldig godt rustet fast!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobberfett er jo en klassisk antiseize pasta type fett som tåler godt høy temperatur og trykk. Forskjellen er at vanlig fett ofte fortrenges over tid, mens kobberfettpasta legger igjen kobbersubstansen selv om selve fettet fortrenges - for å si det sånn. Derfor meget godt egnet til bruk på ting som skal demonteres kanskje neste gang om fem år eks.

 

Finnes jo også som høytemperatur aluminiums pasta typ antiseize og er da grå istedenfor kobberfarget.

 

Jeg bruker slik antiseize eller mastinox på omtrent alt som skrus, unntatt de få stedene som må ha locktite. Skrur du litt mye, så skjønner du nytten;).

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...