Gå til innhold

Prisantydning d1


Andersmh

Anbefalte innlegg

Kjøpt enn discovery 1 (ligger ute prosjekt tråd :) ), og var egentlig litt nyskjerrig på hva jeg kan forvente å få når jeg er ferdig med den.

 

Litt info:

Er vanlig d1 rust;  høyre kanal, bagasjeromsgulv, og hjulbuer bak. Alt dette blir sveiset og behandlet.

ramme er fin, og blir pusset ned og rustbehandlet.

Ingen bulker eller riper, med unntak av hjørne på bagasjeroms dør (blir lakket opp)

Bil er gådd 390k km, men følger med fulgt servicehefte.

Alt av «småpjusk» blir fikset, som feks intr lys som ikke lyser.

Ferdig eu godkjent i 2 år.

 

ES utgave

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tror ikke du får noe vettugt svar på dette, for til syvende og sist er det bare markedet/potensielle kjøpere som kan gi deg svaret.

 

At bilen er påspandert 300.000,- i sin levetid ville ikke hatt noen betydning for meg når det gjelder en så gammel bil som har gått så langt. Summen kan bety at mye er byttet og derfor er nytt eller nyere enn bilen selv, men det betyr gjerne også at tidligere eiere har benyttet forhandler/LR verksted med tilhørende priser på deler og arbeid. Man får faktisk ikke gjort SÅ fryktelig mye for den summen hvis man kjøper originaldeler over disk eller benytter verksted som nevnt.

 

Jeg vil tro mange bruktbilkjøpere ser på D2 om prisen går noe særlig over 40.000,-, de fleste vil mene at det er en bedre bil. De som ser etter en fin D1 er ikke veldig interessert i en som er sveiset opp og har gått 390'km. Et sted mellom kr 15.000 og 30.000 kanskje?? Uansett tror jeg bruksverdien og -gleden er betydelig høyere enn hva du kan få for den ved salg.

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen øker hvis utbedringene holder høy standard. Gruppen kjøpere som verdsetter det er liten og kresen, vil jeg tro.

 

Litt flåsete: Aller høyest blir vel prisen hvis bilen lakkeres i Camel-farger, takgrind med runde fjernlys og reservehjul osv osv...

 

Bilene øker vel i pris etter hvert som de blir klassikere, men det tar kanskje litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ref "Bilene øker vel i pris etter hvert som de blir klassikere, men det tar kanskje litt tid".

Nå er det bare et drøyt år til førsteversjonen av D1 blir veteran. Da tror jeg det kommer til å bevege seg sakte oppover, men D1 er ikke "gull". Men som grei bruksbil, oh-yes. 

Men , den er altså gått neste 400k km, det er ganske drøyt for de fleste :(

Skal man forvente å "få betalt" for jobben man gjør med en LR, så er p.t ikke en D1 det lureste prosjektet kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Elchund skrev:

Tror ikke du får noe vettugt svar på dette, for til syvende og sist er det bare markedet/potensielle kjøpere som kan gi deg svaret.

 

At bilen er påspandert 300.000,- i sin levetid ville ikke hatt noen betydning for meg når det gjelder en så gammel bil som har gått så langt. Summen kan bety at mye er byttet og derfor er nytt eller nyere enn bilen selv, men det betyr gjerne også at tidligere eiere har benyttet forhandler/LR verksted med tilhørende priser på deler og arbeid. Man får faktisk ikke gjort SÅ fryktelig mye for den summen hvis man kjøper originaldeler over disk eller benytter verksted som nevnt.

 

Jeg vil tro mange bruktbilkjøpere ser på D2 om prisen går noe særlig over 40.000,-, de fleste vil mene at det er en bedre bil. De som ser etter en fin D1 er ikke veldig interessert i en som er sveiset opp og har gått 390'km. Et sted mellom kr 15.000 og 30.000 kanskje?? Uansett tror jeg bruksverdien og -gleden er betydelig høyere enn hva du kan få for den ved salg.

 

Tron

Takker for svar :-)

Kjøpte bilen hovedsaklig for egen bruk, men etterhvert så blei interessen for å selge den høyere og høyere da jeg vil få min d2 i bedre stand enn den er for øyeblikket.

4 timer siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

Prisen øker hvis utbedringene holder høy standard. Gruppen kjøpere som verdsetter det er liten og kresen, vil jeg tro.

 

Litt flåsete: Aller høyest blir vel prisen hvis bilen lakkeres i Camel-farger, takgrind med runde fjernlys og reservehjul osv osv...

 

Bilene øker vel i pris etter hvert som de blir klassikere, men det tar kanskje litt tid.

Hvis du mener hva pengene er brukt på, er det hovedsakelig MYE servicer, MYE olje og andre slitedeler. Bilen er såpass fin i lakken så tror noll jeg bare beholder fargen som er, og legger ut for salg når jeg er ferdig, så lenge jeg får mer enn det jeg har brukt er jeg fornøyd. Ser på det som grei erfaring lell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Andersmh skrev:

Takker for svar :-)

Kjøpte bilen hovedsaklig for egen bruk, men etterhvert så blei interessen for å selge den høyere og høyere da jeg vil få min d2 i bedre stand enn den er for øyeblikket.

Hvis du mener hva pengene er brukt på, er det hovedsakelig MYE servicer, MYE olje og andre slitedeler. Bilen er såpass fin i lakken så tror noll jeg bare beholder fargen som er, og legger ut for salg når jeg er ferdig, så lenge jeg får mer enn det jeg har brukt er jeg fornøyd. Ser på det som grei erfaring lell

 

Biler uten synlige utbedringer (men i god stand) står høyere i kurs enn noe som er kostet på masse og ser ut som et lappeteppe. Olje i motor, masse bremsebelegg i klossene og grease i mellomakslinger er en selvfølge og trekker neppe prisen hardt opp. :-)

 

Nevnte Camel-fargen, fordi det er så hypet ;) Et lite ironisk stikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, sveinikr@hotmail.com skrev:

 

Biler uten synlige utbedringer (men i god stand) står høyere i kurs enn noe som er kostet på masse og ser ut som et lappeteppe. Olje i motor, masse bremsebelegg i klossene og grease i mellomakslinger er en selvfølge og trekker neppe prisen hardt opp. :-)

 

Nevnte Camel-fargen, fordi det er så hypet ;) Et lite ironisk stikk!

Er en selvfølge ja, men dokumentert jevnlig service fram til 390k er noe annet tenker da jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...