Gå til innhold

D2 med startvansker


Anbefalte innlegg

Hei. Før jeg fikk sett på forrige problem med luftdemperene dukket neste problem opp. 

 

10 minutter etter at jeg hadde kjørt i flere timer skulle jeg starte opp og kjøre hjem. Vrir om tenningen og det tikker i alle releene, men startmotoren går ikke. Får hjelpestart, og plutselig fyrer den igang uten problemer. 

Vel hjemme lades batteriet opp over natten, men bilen er død. Vet at batteriet ikke er det beste, så kjøper nytt fra biltema. 

(Det nye batteriet har polene på feil side, så må løsne et punkt på jordingskabelen for å få den til å rekke frem). 

På første forsøk starter bilen, stopper å prøver på nytt og da er det bare tikking, på tredje forsøk bare varsellampene, og på fjerde forsøk er alt dødt. Batterispenningen er som normal med tenningen på og av. 

Dersom batteriet har vært avkoblet en stund starter den noen ganger. 

Når den starter virker alt som normalt. 

Noen kloke hoder der ute som skjønner mer av dette enn meg? :huh:

Endret av Jostein Paulsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...