qcnr Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 JEg trodde det var lurt å skifte parkeringsbrems deler når jeg skulle skifte bremser bak. Dette viser seg å være en dårlig avgjørelse. Jeg sliter veldig med å får fjærene på plass igjen (alt er nytt). Er det noen som kan hjelpe, evnt. gi råd? Er det verktøy man kan kjøpe for å gjøre de lettere? Jeg har lest denne, men selv om det er gode forklaringer så er det ingen beskrivelse over hvordan man montere fjerene. All hjelp mottas med takk og kommer noen på døren blir det mye kalde forfriskninger tilgjengelig ;-) Har lest denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totveit Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 nei, det er ikke en dårlig avgjørelse. jeg fant det lettest og sette på den skoen som festes til wire'n, stripse fjæren på spreaderplaten og tre den på plass. satte så på fjæra i skoen som var montert, og så tredde i den andre skoen uten å ha den på plass, den er liksom på utsiden av navet da. deretter er det styrkekamp om å dra fjæra ut mens en lirker senterdelen av fjæra over den firkantede klumpen som skoene hviler inntil når riktig monter og får fjæra på plass uten å vri/bøye/herpe den. På toppen av denne styrkekampen må du også sørge for at spreaderplaten treffer riktig og blir liggende der den skal ;-) Jeg var veldig varm i hodet til jeg plutselig fikk det til. andre side gikk som en lek etterpå. skulle gjerne tatt turen ut til Hommersåk og hjulpet deg, men får desverre ikke anledning til det før jeg kommer tilbake fra Spania om 2 uker, og rekner med du har bilen på veien innen det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ewikran Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Er en stund siden jeg gjorde samme jobben og sleit veldig på første siden. Når jeg endelig leste nøye nok i bibelen og fikk rekkefølgen rett ramlet det (nesten) på plass på begge sider. Husker dessverre ikke hva jeg gjorde galt eller rett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
martinstorheim Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Jeg synes det gikk greiere når jeg fant en god posisjon på den første bremseskoen, da var det enklere å få den andre på plass. Ellers så fulgte jeg bodsy noenlunde rett frem. Men ble endel fikling på første sida... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Lurt å skifte alt når man først har demontert ting. Jeg har begynt å bytte alt når jeg først skal bytte skiver bak. Koster ikke all verden, og reduserer risikoen for at ting går i stykker når man minst trenger det. Krever litt teknikk, men når man først har fått det til så er det ikke så vanskelig. Jeg tror jeg hektet på den store fjæra, satte den ene skoen på plass, brettet sko nr to på plass og hektet på den lille fjæra etterpå. Den lille er ikke strammere enn at man kan strekke den ut og hekte den på med tang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Enda en versjon Sett sammen bskoene med den store fjøra, hekt innpå vaier på armen. Da kan du vri bskoene utpå stoppeklossen. Sprederplaten klarer du smyge på plass. Lettest om du stripser sammen fjøra på denne som avbildet i bibelen. Monter låsepinnene til bskoene. Sett på den lille fjøra, og tilslutt monterer du justeringsskruen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yarnslayer Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 ... og at smøres med liberalt bannskap. ... sa hun som overhørte og bisto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 2 timer siden, yarnslayer skrev: ... og at smøres med liberalt bannskap. ... sa hun som overhørte og bisto. Whuuuuut? Moi? Kan kanskje være at både "søren klype", "fillern", "Usj, dette var ugreit" unnslapp mine lepper før jeg fikk inn teknikken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 FIkk det til tilslutt, etter tips fra en kompis som driver LR verksted i England. Var egentlig ganske enkelt og krevde lite energi. Så nå fungerer alt slik det skal :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Hva var tipset? Ikke alle som eventuelt har en LR-kompis i England Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 8. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2018 Satt på telefon så gadd ikke skrive alt... Men monter først de 2 bremsebånd sammen med den store fjæren. Ha plate med fjær (kan holdes på plass med liten strips) klar på hub. Monter bremsebånd der de skal passe og ha den ene siden av platen montert i bremsebånd. Så er det bare å lure den andre bremsebånd på plass. Jeg brukte stor flat skrutrekker. Så er det litt fikkling å få platen med fjær på plass i den andre bremsebånd. Etter 3- 4 forsøk satt alt på plass uten banning eller svetting, og strips var fjærnet. Så er det å motere resten av delene. For meg fungerte dette veldig godt i forhold til hvordan jeg slet dagen før. Jeg har heller aldri hatt erfaring med skivebremser før så alt var nytt. Jeg prøvde metoden: får alt på plass så strekk fjær på plass, og det fungerte ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.