Gå til innhold

Er det lett å ta av panser + neste karosseridel? D2 2000


ando

Anbefalte innlegg

Jeg har rusthull rundt festene til panseret (derfor kommer det vann inn i fotbrønnene på begge sider)

- og har fått tips om å fjerne panseret og neste karosseridel

(det som vinduspusserne går gjennom) - for å komme til der jeg bør slipe og etterpå lime på en plate

- så det blir tett for regnvann og vaske vann mm.......

Er det bare å skru løs de boltene jeg finner - eller er det noen finurligheter jeg må passe meg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panseret er aluminium så du bør klare det alene. Har i hvert fall gjort det selv ett par ganger :)

 

Sett det opp på pinnen og løsne de to mutterne på hver side. Mener å huske at det da står av seg selv. Så er det bare løfte det av og sett det på noe mykt :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint da jeg byttet vindusviskermotoren. Gjør som motom sier, men det holder om du flytter panseret 20-30 centimeter framover. Pass på at du ikke knuser innfestningene til dekselet (plast). Det gjorde jeg. Ikke ille om det skjer, men da vil det ikke ligge godt inntil frontruta lenger. Prøv heller å skyve det parallelt med frontruta istedenfor å vippe opp (pang! sa det hos meg). Når du skrur fast panseret igjen kan du sette pinnen på plass og se på merkene hvor du skal skru fast. Legg gjerne klut eller duk over vindusviskerarmene. Ellers risikerer du at panseret lager stygge merker i dem.

 

2018-05-30_13-16-48.png2018-05-30_13-18-08.png2018-05-30_13-17-22.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor de er, men jeg mener det er 3 eller 4 huker som er en del av plastdekselet. En av de hukene ble knust. Jeg tror de hekter seg fast under ruta. Derfor er det nok best å skyve og ikke vippe opp. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løft panelet ned og opp (i nedkant). Ganske solide de tabbene men når jeg fikk byttet frontrute så klarte de å knekke en av dem og måtte bytte hele panelet :)

 

Dytt gjerne litt fett mellom de røde trekantene som støtter opp frontruten og glasset. De kan gi knirkelyd som kan høres ut som kommer fra dashen :o Enkel fiks :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, motom skrev:

Dytt gjerne litt fett mellom de røde trekantene som støtter opp frontruten og glasset. De kan gi knirkelyd som kan høres ut som kommer fra dashen :o Enkel fiks :)

Aha! Fikk tydelig knirkelyd etter bytte av frontrute som nesten ikke hørtes etter et par uker. Borte nå, men neste gang vet jeg hva jeg må gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...