Gå til innhold

D3 Olje fra panser


alexf

Anbefalte innlegg

Har en litt merkelig sak med D3’en hvor det har rent olje ned fra panseret som har samlet seg på lippen og rent videre ned langs grillen. Har hatt fluidfilm behandling men det lukter petroleumsbasert olje. Har tidligere hatt lekkasje på servoolje. 

 

Det er merke etter olje på filthimling til panser. Som vist på bilde er det samlet mest over intercooler slange. Jeg kan ikke se noe tegn til lekkasje utenom på kabelrør fra batteriboks. Noen som har en teori eller tips til feilsøking?

 

Håpet på at det var noe gammel olje som hadde rent ned når det var så varmt nå men mest sannsynlig aktiv lekkasje grunnet mengde.

2146887F-0AB1-4BBB-8EC5-4DFAED381508.jpeg

A3F4FC5F-67A4-4C29-A5EF-B5C8A628D99C.jpeg

57EEE045-FF96-4A66-9064-BACB9DD922B8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se noe tegn til sprekk men holder en knapp på den. Det er også litt høy suse/pipelyd fra turbo så det er godt mulig dette er synderen. Har byttet den føste (miste) og nummer 2 til silikon men ikke tatt den største (og enkleste) ennå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er lanolin i panseret ja.

 

Jeg var hos Funderud antirust for noen år tilbake og stilte spørsmål om de hadde god kjennskap til D3. Jada. De hadde mange av dem var svaret. Og jeg skulle bare stole på dem.

Litt nedi 2 kaffekoppen tok jeg meg en tur ned i løen for å se på hva de gjorde med bilen. Akkurat for sent til å få stoppet en overivrig Polakk som var i ferd med å avslutte sprøytejobb under panseret. Mr Funderud var med meg og så selv hva som ble gjort, kommenterte at dette ikke skulle gjøres til Polakken. 

 

Med andre ord. De som utfører jobben forstår gjerne ikke helt hva som er rett og galt på de forskjellige bilene og slikt skjer.

Mener at på D3 er panseret aluminium og uansett så er det en tykk støydempningsplate under som ikke skal bli full av Lanolin.

 

Mitt panser hadde oljedrypp i 3 år.. Hver gang solen skinte rant det olje nedover frontlyktene på begge sidene. 

Og det satt en effektiv stopper for mine planer om helfoliering av bil..

 

Kjiipt å oppleve slikt når en kjører hele veien fra Bergen til Østfold for nettopp denne behandlingen. Og ikke bare å stikke innom for å få det spylt bort igjen.

 

Ved neste behov for behandling 1,5 år senere var gleden derfor stor over at Skogsvåg auto her utenfor Bergen hadde startet opp med lanolin.

Han var en enda flinkere pratmaker i forhold til kunnskap og seriøsitet.. 

4 dager før oljebehandling  hadde jeg endelig fått satt inn ny original LR frontrute. En drøm å kjøre med. Etter Lanolin behandlingen hos Skogsvåg auto så var ruten full av striper midt i synsfeltet. Jeg forklarte ham hva som hadde skjedd, og stor av ord sa han at hvis det kunne være dem som hadde forårsaket stripene så skulle de klart påta seg det ansvaret. Når det kom til stykket så påtok han seg ikke det. Han førsøkte allskens triks med å fraskrive seg skyld... Og ett av forslagene var at jeg skulle melde det inn som glass skade til forsikringen, så kunne han betale meg egenandelen..

 Snakke seg om folk som står og messer om seriøsitet før jobben og når det oppstår feil gjør alt de kan for å lure seg unna. Jeg kommer aldri til å sette mine ben der igjen og vil ikke anbefale ham til andre. Får du striper eller feil vil du neppe komme noen vei med å få utbedret skaden.

Han brukte forøvrig en Litauer som ikke forstod engelsk. 

 

 

 

Bor du i nærheten av Lanolin firmaet ville jeg klaget og bedt dem renspyle panseret etter alle kunstens regler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...