Gå til innhold

Range Rover Classic 91/95


Aleks.J

Anbefalte innlegg

Range Rover Classic V8 1991/95

Bilen ble avregistrert i des 2008, kjøpt av meg i 2012.
Påskiltet/EU ok 5/3 2018. 

Er fjernet/sveist endel rust på bilen.. 1200kg blåsesand har jeg brukt.

Km stand 210178. 

 

Også før bilen kom i mitt eie har den fått masse pleie, Wabco Abs pumpen f.eks er datert 2004.

Det er tysk stempel i boken frem til 155.000km. Er kun rammen som er 91, alt er flyttet over.

Har ikke fått sjekket opp i tidligere eiere men regner egentlig med at motor er byttet engang.

 

Tenkte å skrive alt som er nytt/byttet på bilen her, men det blir spam. 

 

Har liste som interesserte kan få.

 

Hoved punkter: Byttet hele ledningsnett fra Saudi/Nas spec 4.2 kort utgave med opplegg for absolutt alt utstyr som er mulig i 95.

Eneste som jeg ikke har byttet er ledningsnettet til innsprøytningen, dette fikk jeg ikke med fra Usa heller.

2018 byttet jeg ledningsnettet på dørene foran til Nas spec pga andre speil (minne har flere stikk)

 

- 3.9 V8, masse nytt.
- ABS (byttet flere ting her+alle sensorer er nye Wabco/LR+ny Ecu!)
Kun rør som mangler for å koble på Traction.
- Airbag (D1 98 fører og en nyere passasjermodul)
- Kromfangere foran og bak
- Alu bakluke m/bremselys og nytt håndtak (sentrallås fungerer og..)
- Original Alarm
- Takluke i glass
- Sentrallås
- Cruise (Har ikke hatt tid å koble dette opp, har hjerne, pumpe, vakuumslanger og bremsebryter liggende)
- Luft fjæring, for de som er interessert følger dette ledningsnettet med bilen, akslinger må bygges om/byttes, braketter må sveises på ramme, kompressor/tank må monteres. utenom dette og litt annet er det bare å koble det inn. Selv knappene er her.
- Harman Kardon anlegg m/Pioneer headunit, oppgraderte høyttalere.
- El.seter foran, minne på fører og speil.
- 120A Denso P38 dynamo ny 2012
- Nytt sønnak batteri
- D2 dørpakninger

- Heavy Duty bakre stabstag

- 245/75R16 Pirelli Scorpion sommer (nesten ubrukt) på Twr felger. eldre (men nesten nye) 225/75R16 Cooper piggdekk på turbinfelger (95 County)
+mye mer.

 

Motor: Hovedgrunnen til at jeg kjøpte bilen, nå etter nye tenningsdeler og fordeler deler+justering drar den som et lok.

 

Interiør: Endel som er tatt fra en Amerikansk County Lwb.
El.seter foran, nylig kalibrert førersetet og speil (fra usa) for minnefunksjon. Byttet batteri i ecu.

Mye nytt skinn i interiøret, bla. Rygg fører, pute passasjer (har nytt putetrekk til fører og), senter konsoll og midt pute med dobbel søm. A-stolpe. C-stolpe, dør innlegg.
Alle pyntedeksel rundt sitteputer har fått nytt skinn. Orginalt var det skai her.

Brukt 3m asfaltmatter rundt om, har dekt begge hjul husene innvendig på begge sider.. mm
 

2018: Ny lakk panser, decker og høyre bakdør. Ny midtre potte, nye deler i fordeler, ny tenningsmodul bla.

 

Har orginale blinklys liggende, skal og få funnet org baklys om kjøper heller vil bruke disse. Letet lenge for å finne rette type led bak, 

Disse er Hella fra Last/Bobil.

 

Bilen var i Polen 2012 for sveis og lakk, endel måtte jeg ta på nytt 2012-13.

Har gått over dette i 2017 og sveist noen steder på kanalene+fylt med mye Tectyl ML.

 

Litt småfix som gjenstår, oljeskift m/filter og flush på både motor og kasse. Forrige på motor var 2017, kasse 2012 polen.

bakfjærer var nye i 2012 men skal byttes. Montere kule og ledningsnett til dette bla.

 

Bare fra Brit-car i England har jeg kjøpt for nermere 80.000kr m/moms uten frakt.

Mange mange tusen er brukt på deler fra Usa og Arkansas, rustfrie ruterammer bla.

 

Jeg har hugget flere biler, 3 i tillegg til denne mener jeg. Tar jeg med Usa blir det nesten 4.

pakninger rundt ruter etc. har jeg montert det beste fra hver bil.


Har et par paller med deler, får se hva prisen lander på mht medfølgende eller ikke.

Har f.eks 3 airbager fører D1 96-98 og 1 Airbag passasjer fra Texas. 

har og hjerne og noen ledningsnett. mm..

 

Ønsket pris: 140.000kr

 

IMG_1381.JPG

IMG_1382.JPG

IMG_1376.JPG

IMG_1377.JPG

IMG_1383.JPG

IMG_1384.JPG

IMG_1269.JPG

IMG_1272.JPG

IMG_1475.jpg

IMG_1476.jpg

IMG_1467.jpg

IMG_1468.jpg

IMG_1469.jpg

IMG_1471.jpg

IMG_1474.jpg

IMG_1477.jpg

IMG_1478.jpg

IMG_1479.jpg

IMG_1484.jpg

IMG_1486.jpg

IMG_1487.jpg

IMG_1492.jpg

IMG_1507.jpg

IMG_1517.jpg

IMG_1494.jpg

IMG_1495.jpg

IMG_1496.jpg

IMG_1521.jpg

IMG_1518.jpg

IMG_1482.jpg

IMG_1473.jpg

IMG_1466.jpg

IMG_1462.jpg

IMG_1459.jpg

IMG_1464.jpg

IMG_1463.jpg

IMG_1179.jpg

IMG_1182.jpg

IMG_1187.jpg

IMG_1189.jpg

IMG_1190.jpg

IMG_1192.jpg

IMG_1235.jpg

IMG_1236.jpg

IMG_1237.jpg

 

IMG_1233.jpg

IMG_1470.jpg

IMG_1539.jpg

IMG_1540.jpg

IMG_1541.jpg

IMG_1542.jpg

IMG_1543.jpg

IMG_1544.jpg

Endret av Aleks.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, har fått mye god hjelp på veien. :)  

 

Kan spesielt nevne: Svein Atle Eidevik (NLRK Avd. Hordaland) Hjelp med alt mulig uten betingelser, er meget takknemlig.

Julius baardsen, mye god hjelp.. fikk meg hektet på Range Rover.

Mobilglass Magnar Gripsgård, proff glassmann som kan anbefales i Bergen.

+mange andre, noen husker jeg ikke. 6 år.. skremmende hvor fort tiden har gått.

 

Edit: Listen over nye deler, iallefall det jeg husker.

RR.txt

Endret av Aleks.J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...