Gå til innhold

Finnes det et bra alternativ til 4land?


Alvegg

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått med en 130 Tdi som har ruslet 340 000 fordelt på 20 år. Sendte straks en mail til Tomek da jeg ønsker meg både nye dører, seter, utvendig bur, ny lakk, vinsj en gjennomgang av motor, discotransfer og tyngre ut veksling på femte gir, 33» dekk med plass til 35 o samt svingaway for reservehjulet. Selvsagt dobble batterier og kanskje en ekstra snorker. Åpen for det meste bare den kan cruise 140 på svenske motorveier,  jeg sitter godt og kan spille musikk med fet lyd.  Skuffelsen var derfor stor når han svarer at de ikke hadde tid før i oktober. I oktober trodde jeg at jeg hadde kjørt rundt i det nye vidunderet i minst et halvt dusin uker. Så spørsmålet er som overskriften sier finnes det noen alternativer?  Er Storbritania en løsning eller Litauen? Eller finnes det noen her hjemme som kan renovere og modernisere uten at jeg må selge huset?

 

Jeg har en 110 som jeg har brukt en formue på da den er satt i stand litt av gangen her hjemme, den er snart i mål bortsett fra lakk, men denne gangen vill jeg få gjort alt med en gang slik at jeg har en bil i boks før den andre skal gjørs ferdig.

 

» ikke tid før oktober» ble litt som når noen stjal alle julegavene fra bilen juleaften morgen»

8207E71E-4CD3-4ACC-B3C4-027BF88F2F20.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes verksteder som gjør arbeidet i England, men jeg vedder på att det blir både dyrt og oktober før den er ferdig.  Alle vil jo ha ting gjort til sommeren så hvis noen har et godt rykte så har de kø på denne tiden av året... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi deg tips til verksteder som jeg stoler på i UK.

MEN tenk deg godt om. Du ønsker ditt og datt så begynner verksted å plukke bilen og finner dette og mer.

Et slik prosjekt kommer aldri in på budsjett eller tidskjema. Og de jobbene du beskriver kan man fikse

på noen helger hjemme i garasjen/ oppkjørsel, hagen, fortau...

En defender er heller ikke spesielt vanskeligt å jobbe på og er en relativ enkel bil.

for ekasempel skal du gjøre alt det for å beholde bilen, men ikke sette på galv ramme, og overhale motor

girkasse?

Tror du må gå over bilen med mikroskop og finne ut hva som må gjøres for så å lage liste med kjekt å ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og gode råd. Kommer til å kontakte burg sitt polske verksted og ja er forberdt på at det kan komme mer enn det jeg vet om, men bilen virker i god stand og ramma er hel og fin. Gaute jeg henter deg når bilen er klar så,kan du få sitte i midten foran slik at du får det riktige stereobildet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...