Land Rover for alle penga Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Hei! Mulig ikke riktig sted og spørre siden dette er en japsemotor (2,8 turbo diesel fra Daihatsu). Men dette er jo VBF Jeg har kobla vippa mi (voltage regulator) etter denne tabellen som jeg fant på nettet: Men på tomgang lader den 14,4 volt. Og når jeg trår klampen i bånn så lader den 18-19 volt. Noe som ikke er helt heldig for batteriet..... Ladelampa tar minus (-) fra vippa, og har + fra et annet sted. Ved tenning av, lyser ikke lampa, men med tenning på (uansett om motor går eller ikke), så lyser den. Noen som har noe å komme med? Alle kabler er koblet... Jeg kan stikke ut å ta noen bilder av dynamo, hvis det hjelper? Dynamo har 3 punkter, som koblingsskjemaet viser, samt en større tykkere kabel. Denne har jeg koblet inn på ampermeteret i ex millen Mvh Mikal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2018 PS: Bilen er bygget om til 12volt Med 12 volt batteri. Så det er ingenting med 24volt her. Bortsett fra at ampermeteret i bilen er orginalt 24 volt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 23. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2018 Hehe, nå virker det Feilen sier seg selv, spolen var brent. Fant et annet som jordinga var dårlig på. Fikset det, og nå er det supert. Ladelampe slokker og alt er velstand Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.