Steinar Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Har gjort et forsøk på å bytte ring og pinion på diffene mine. Kjøpte HD utgaver fra Ashcroft og gjort et forsøk på å bytte dette selv. Fulgte instruksjoner fra Ashcroft da jeg gjorde dette, men noe er tydeligvis ikke helt etter boka; det uler en god del - mye mer enn forventet i alle fall. Dette er spesielt merkbart i høyere hastighet, ikke spesielt merkbart i hastigheter opp til 50 kmh. Er det noen, primært i østfold/østlandsområdet, som har en høyere beltegrad i diffmekking og som det har gått an å få litt assistanse av? Har ikke tatt diffene av bilen igjen, men tenker å gjøre dette snarlig. Om det er noen som har tid/anledning til å se på diffene for meg hadde jeg blitt takknemlig. Orker ikke noe prøving og feiling her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 25. mai 2018 Del Skrevet 25. mai 2018 Sjekket du tannavtrykket med merkefarge? Ikke ekspert men har ikke måttet demontere igjen , heller . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Jeg har selv bare satt opp aksling en gang, men husker at jeg sleit med å skaffe merkefarge. Endte opp med å finne ut at malerimaling fra clas fungerte helt fint for å sjekke kontaktmønster. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 Gear marking compound Søk dette på google Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 joa, men lykke til med å finne noen som selder det internasjonalt for en vettdug pris. Mulig det går nå, men jeg ga til slutt opp selv forrige gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 4 timer siden, Camarogeddon skrev: Jeg har selv bare satt opp aksling en gang, men husker at jeg sleit med å skaffe merkefarge. Endte opp med å finne ut at malerimaling fra clas fungerte helt fint for å sjekke kontaktmønster. -Camarogeddon Noe maa brukes og jeg har sett andre raporter om att oljemalerimaling funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 https://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=GMC1 Syns det er mye syting........ 44 kr. kan vel de flest klare å bet. Ikke er det vrient å få tak i heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clausen Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 9 minutter siden, 101 skrev: Noe maa brukes og jeg har sett andre raporter om att oljemalerimaling funker. Det blir bare søl Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. mai 2018 Del Skrevet 29. mai 2018 En god tusj kan også brukes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 30. mai 2018 Del Skrevet 30. mai 2018 14 timer siden, clausen skrev: https://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=GMC1 Sederja. Sarpsborg selger dette nå. Kjekt å vite, takk. Ellers for all del, jeg sier ikke at oljemaling er optimalt. Men det funker etter min erfaring. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sveinhr83 Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 På 29.5.2018 den 18.09, clausen skrev: https://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=article&artno=GMC1 Syns det er mye syting........ 44 kr. kan vel de flest klare å bet. Ikke er det vrient å få tak i heller Det blir mye oppgulp og galle her inn også, som på alle forum. Hva er det som er så jævla vanskelig med å kunne skrive saklig og anstendig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar Skrevet 8. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2018 Har gjort det "etter boka" og benyttet merkefarge. Denne var mørkeblå og veldig vanskelig å se på mørkegrå bakgrunn. Gjorde et søk på nettet etter den gule typen, men fant ikke noe slikt i Norge. Tok derfor sjansen på at den mørkeblå ville fungere. I ettertid og etterpåklokskapens lys, ser jeg at dette ikke var lurt... Mener at det ikke skulle være helt på jordet, men mye mulig jeg har gjor noe feil. Mulig jeg har tolket noe feil. Justeringene er ikke helt etter boka i og med at delene fra Ashcroft ikke er helt identiske med de originale. Jeg vet at heavy duty ring og pinion visstnok bråker mer enn originalt, men mine uler litt vel mye i hastigheter over 70-80. Har kjøpt ny orange merkefarge, men ikke kommet så langt at jeg har tatt av diffene igjen for å se på det en gang til. Enkelt å finne når man søker på riktige søkeord, kjøpte hos Sarpsborg motorverksted, som allerede er nevnt i tidligere innlegg. Det skal jo i utgangspunktet være rimelig greit å få til og merkefargen skal jo gi svar på om justering er riktig, så det er vel da bare å krype i et surt eple og gjøre et nytt forsøk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Men en Roverdiff skal da normalt være enkelt å sette opp. I utgangspunktet er det jo bare to ting og ta hensyn til. Sideveis justering, og hvor stramt du setter den. Jeg bruker og sette den opp som ett hjullager, og har foreløpig kommet unna med det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. juni 2018 Del Skrevet 9. juni 2018 Du må gjøre det samme med pinjongen og så skal det treffe riktig på kronhjulet i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jari Skrevet 10. juni 2018 Del Skrevet 10. juni 2018 Kan det være så enkelt at du har byttet om foran og bak? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar Skrevet 14. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2018 Skal demontere den bakre først, så får vi se... Sjekker denne med merkefarge først, så vil det forhåpentligvis gi en indikasjon på om det er riktig eller ikke. Om jeg har byttet foran/bak? Tror ikke det, men det er en mulighet - verdt å dobbelsjekke i alle fall. Diffene fra Aschcroft er forskjellig foran/bak, så det vil i så fall kunne gi vesentlig mer støy enn vanlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.