Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oppretter en ny tråd på denne, da den gamle tråden er mildt sagt utdatert. (gammel tråd).

 

Serviceloggen er flittig brukt av mange LRF-medlemmer og som LR-entusiast er det naturlig å fortsette samtalen om videre utvikling av Serviceloggen her. 

Utviklingen har mer eller mindre ligget brakk i flere år, og jeg tenker som så at det er på tide å ta tak i noen saker som kan gjøre tjenesten bedre. 

 

For ordens skylde bør det nevnes at dette er en gratis tjeneste. Det har det alltid vært og det kommer det alltid til å være. 

 

På blokka har jeg notert ned flere ting som må tas tak i. Først og fremst oppdatering av masse teknisk som ikke trenger videre utdypning her.

 

Det jeg håper er at dere som bruker Serviceloggen kan komme med et par ideér til nye funksjoner som kan være praktiske.  For nye brukere finnes Serviceloggen her: http://serviceloggen.no/

 

Kom gjerne med forslag. Jeg noterer ned alle og tar fortløpende tak i dem. :-) 

Endret av RogerLR88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nå være mulig å registrerer seg igjen. 

 

Til info: på noen sider vil det vises et par feilmeldinger øverst på siden. Det er en del av det tekniske som skal gjøres noe med. Det har ingen påvirkning på funksjonene i Serviceloggen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var ikke klar over denne siden. Registrerte meg der og skulle legge inn bilen, husker ikke hele vin nummeret på bilen og da fikk jeg ikke registrert bilen.

Kanskje det kan endres på? og at man da kan legge til dette ved en senere anledning?

 

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Ting tar tid - bedre sent enn aldri. 

 

Nå har endelig serviceloggen blitt fullstendig overhalt, og alle funksjoner skal virke uten feil. Om det skulle dukke opp noe er det veldig fint om dere gir beskjed, slik at vi kan fikse det med en gang :-)

 

Har satt av litt tid til å gjøre en del jobb bak kulissene, slik at Serviceloggen i fremtiden vil bli enklere å holde oppdatert. Det vil med tiden også komme et litt mer moderne utseende på det hele. 

 

Parrafin23 skrev for en god stund siden at han ikke fikk registrert bilen, da han ikke hadde VIN-nummer. Systemet krever VIN-nummer, men det er nå endret til at det ikke kontrolleres for riktig VIN-struktur, slik at om du ikke skulle ha VIN tilgjengelig kan du f.eks. legge inn et vilkårlig nummer, eller noe annet. Loggen vil gi beskjed om noen allerede har brukt tallet eller navnet du gir VIN-nummeret. Det er viktig for programvaren at dette er unikt, og to brukere har derfor ikke mulighet til å legge inn to identiske nummer.

 

For dem som ikke vet det allerede har loggen en funksjon for å kategorisere deler, med delenummer, navn, etc. Denne er praktisk hvis du vil holde orden i garasjen eller om du selger brukte deler. 

 

Forespørsel: Hvis du sitter på en idé til en funksjon som bør finnes i Serviceloggen, så gi meg beskjed. Du har sikkert irritert deg over å bruke mye tid på et eller annet som i prinsippet bare trenger et system for å spare tid. Hyl ut! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 16.45, jope skrev:

når jeg forsøker å legge inn en ny servicelinje hopper den bare ut og sier http: 500, service loggen utilgjengelig

 

opplever det samme. Får ikke opp noen melding dog, kun en hvit side, og ingenting skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...