Rover38 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Har hatt problemer med Discoen nå. Har skiftet ledningene til dyser under dekselet, vasket bort den olja som har kommet til ECU(andre gangen jeg gjør det i mitt eie). Går veldig bra på kald motor, men ikke over 80. Når jeg kommer inn fra prøvetur høres den ikke frisk ut. Har søkt litt rundt på "rough running, misfire" så neste jeg skal sjekke er luftmassemåler, også er det vel lurt å bestille et nytt dieselfilter. Det kan jo også være dieselpumpe dette? Har noen råd og tips mottas det med takk og bukk! Takk hilsen Rover38, bukk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Luftmengdemåler kan du måle. Ligger tråd på wiki. dieselfilter er billig eliminasjon av feil dieselpumpa lager godt med lyd når den går. Er det stille bak ved tanken er nok den gåen. olje i den røde pluggen er jo gjenganger. Ta av det hvite dekselet når du blåser rent. sjekk at wastgate spjeld på turbo beveger seg og ikke står fast i åpen stilling. Da blir det ikke mye turbotrykk. diagnose kan gi deg en pekepinn. har lest om de som opplevde at catalysator var tett så de slet med å få opp turtall med belastning. leif ove Endret 21. mai 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover38 Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 3 minutter siden, leiohel skrev: Luftmengdemåler kan du måle. Ligger tråd på wiki. dieselfilter er billig eliminasjon av feil sjekk at wastgate spjeld på turbo beveger seg og ikke står fast i åpen stilling. Da blir det ikke mye turbotrykk. diagnose kan gi deg en pekepinn. har lest om de som opplevde at catalysator var tett så de slet med å få opp turtall med belastning. leif ove Hvordan går jeg frem ang. wastegate spjeld? Sist jeg drev på, jeg var riktig nok alene men klarte ikke å se at dette beveget seg når jeg rusa på pedalen. Dette er vel vakumstyrt osv.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) 1 time siden, Rover38 skrev: Hvordan går jeg frem ang. wastegate spjeld? Sist jeg drev på, jeg var riktig nok alene men klarte ikke å se at dette beveget seg når jeg rusa på pedalen. Dette er vel vakumstyrt osv.? Det er trykkstyrt. Den enkle måten er å stå foran bilen og skyve hendelen bakover. Ja det er tungt. Jeg pleier å sette på en skiftenøkkel på armen som går inn på turbo og beveger den. Har du trykkluft kan du blåse forsiktig inn på klokka å se om stag og spjeld beveger seg. Gi akselen inn på turbo en dusj med crc eller lignende. Alternativ er å plukke av klokka som akselen er festet i. Sitter med to muttere. vanligst er at den ikke åpner pga gåen wastgate modulator, men det gir kengerugange på turtall over 2300. gammelt luftfilter? ring meg gjerne på telefon 922447fem ni leif ove Endret 21. mai 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover38 Skrevet 2. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2018 Nå oppdaget jeg at turbo har endel slakk. Ca mer opp og ned enn inn og ut.. Får ikke wasteate actuator til å reagere uansett om den koblet rett på trykkrør.. Pumpa i bagasje durer, filter ble byttet ifjor engang.. Går liksom greit opp til 2600, deretter veldig lite trøkk. Prøvd uten luftfilter uten noe forbedring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Opp og ned skal det være litt slakk. Aksialt skal det ikke være noe særlig men det betyr ikke nødvendigvis at den ikke fungerer. Ville satt på plass luftfilteret igjen så fremt det ikke er helt tett og heller koblet fra luftmengdemåler. Dieselpumpen har to nivåer og hvis det ene ikke fungerer vil den ikke få nok diesel ved høyere turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Staget til wastegate/overtrykksventil er festet med en låsring. Løsner du den og tar av staget skal ventilspjeldet beveges veldig lett. Symptomene ligner veldig på at ventilen er låst i åpen stilling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover38 Skrevet 3. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2018 16 timer siden, lafterolf skrev: Staget til wastegate/overtrykksventil er festet med en låsring. Løsner du den og tar av staget skal ventilspjeldet beveges veldig lett. Symptomene ligner veldig på at ventilen er låst i åpen stilling. Hadde av staget nå, spjeld går veldig lett og fint. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover38 Skrevet 17. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2018 Syndebukken var fødepumpa i tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rover38 Skrevet 3. desember 2019 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2019 Blåser litt liv i en gammel tråd her.. Lurer på hva kan jeg forvente av levetid på en kina pumpe fra ebay til en tusning? Bilen går helt greit opp til 50, men er liksom null respons deretter.. Virker som alt funker, han får bare ikke diesel. Tips mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.