Gå til innhold

Plasti dippe hele bilen


Fjellmann

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen her inne som har erfaring med å plasti dippe en hel bil? Er det vanskelig å fjerne dippen etter den har vært på en stund? Har sett noen filmer der det bare er å spraye på Prickbort og la det virke litt så ble dippen fjernet med høytrykkspyler.

Hadde vært utrolig kult å plastidippe D3en min for å bevare lakken når jeg er ute i terrenget å kjører med den og for å få en litt røffe look. Denne var utrolig stilig.

 

http://projecttechnik.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=6903&start=0

1901228_10152407312579850_2144328714057814151_n_zps4d7a07cd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt samme tanken, og bare dippet at nedenfor vinduene, med transparent, even smoke dippen.... 

Kan være en fordel å bruke en sånn topp coating på siste laget. det har eg på felgene...... 

 

Tror det kan være lurt å fjerne maskeringen mellom hvert lag også... har erfart at man drar av gummien, om man lar maskerings tapen henge på til det har tørket

 

 

Endret av oggioffshore
mere txt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må fryktelig mange lag til for at det blir solid nok til å kunne fjernes med å trekke det av.

Har sett bil hellakkert med plastidipp etter to år, og det som en gang var pen lakk så ut som et dass. Masse riper, blass og stygt.

 

Jeg vil tro dette er en bil du vil beholde, for det vil påvirke verdien ved salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror nok og at foliering holder seg mye bedre og man risikerer ikke at det blir vanskelig å fjerne. Men foliering virker mye vanskeligere å få til en plastidipping. Er ikke sikkert det er så vanskelig å foliere de firkanta bilene våres? Er jo ikke så mye bøyer og myke overganger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læregutten plastidippa A4 han brukte vinterstid- hadde litt for mange forskjellige farger på panelene. 

Tror det satt på i de tre årene han hadde den, og like fint. 

Om han dro det av før salg vet jeg ikke, men avfetting tar det vel- sammen med Spyleren? 

4-5 lag tror jeg han sa seg fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, oggioffshore skrev:

Har tenkt samme tanken, og bare dippet at nedenfor vinduene, med transparent, even smoke dippen.... 

Kan være en fordel å bruke en sånn topp coating på siste laget. det har eg på felgene...... 

 

Tror det kan være lurt å fjerne maskeringen mellom hvert lag også... har erfart at man drar av gummien, om man lar maskerings tapen henge på til det har tørket

 

 

Etter som jeg har sett på filmene til dipyourcar på youtube så skal maskeringen fjernes umiddelbart etter at siste strøket er lagt for å slippe at dippen løsner.

Skal prøve meg på Foliatec på felgene nå når jeg kommer meg på land igjen. Foliatec skal vist nok tåle avfetting bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fjellmann skrev:

Ja jeg tror nok og at foliering holder seg mye bedre og man risikerer ikke at det blir vanskelig å fjerne. Men foliering virker mye vanskeligere å få til en plastidipping. Er ikke sikkert det er så vanskelig å foliere de firkanta bilene våres? Er jo ikke så mye bøyer og myke overganger:)

En god folie som kan krympes og strekkes med varme er lett å legge. Noen av de har microhull, så det er umulig å få bobler. Tror disse bilene er forholdsvis lette å legge på ja. Kanskje du ikke får det 100%, men det blir trolig ikke plastlakken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...