Gå til innhold

Solex forgasser


Borgeh

Anbefalte innlegg

Driver å ser om ikke orginalmotor er en finfin mulighet. I den forbindelse har jeg jo funnet tak i den orginale forgasseren som sto på motoren.

Der bilen har vært mer eller mindre beskyttet av skogen som vokste gjennom... så har nok forgasseren sett bedre dager. Er dette noe en burde glemme å skaffe noe annet eller er ditta fine greier

20180510_163811.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akselen går i gods og man må være litt mer enn vanlig fingernem for å bore opp riktig og lage foringer til spjeldakselen.

Kommer ikke akselen på riktig plass igjen vil spjellet kile seg fast i veggen på forgasseren.

Det er dog mulig å justere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solexen er ihvertfall helt super når den er i orden. Jeg overtalte min, og den fungerer perfekt. Fantastisk moment på tomgang, og fusker ikke før bilen står omtrent oppned.

 

Går sikkert an å få ned forbruket med en nyere forgasser, men til hobbybruk er originalforgasseren best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...