Gå til innhold

2005 Rrs feilkode, slow filling reservoir


ehrnst

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har kjørt litt med henger i det siste og i helgen hadde jeg en tur på til dels dårlige veier over Valdresflya osv.

jeg måtte parkere med fjæringen satt i offroad modus og etter jeg kom tilbake får jeg feilmeldingen om normal height only.

Er det noen triks jeg kan bruke for å finne ut hva årsaken er? Jeg har iid tool, denne har kanskje noen testgreier?

 

Feilkoden er C1A20-64 Pressure increases too slow when filling

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lekk lufttank pga. rust, noe som ikke er uventet dersom lufttanken aldri har blitt skiftet. Sprut såpevann på tanken med motor i gang. Såpebobler avslører lekkasje. Gjør det samme på lokket til lufttørkeren som er montert på kompressor. Det er ikke uvanlig med sprekk mellom de to koblingene på lokket.

Kompressoren kan også være slitt slik at den ikke bygger nok trykk raskt nok.

Det er ikke uvanlig at lekk lufttank fører til slitt kompressor om lufttanken ikke skiftes i tide.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har ikke funnet noen lekkasje. Det er foran den primært er treg på å løfte seg. Der skjer det nesten ingenting. Må kjøre for å få den i normal høyde.

Nå har jeg tatt sikring til justeringen så får vi se om en av sidene legger seg ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...