Gå til innhold

Justering av panser Td5


ksskaret

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøte min nåværende 2006 MY 110 så var panseret justert slik at det fortsatt var en glippe på 3-4 cm når det var i låst posisjon. Ser ikke videre pent ut og motorrommetfylles lettere med støv.

Så i går fant jeg ut at nå skal dette justeres. Det burde være enkelt

å justere lengden ved å skru ned lengden på "styrebolten! (bonnet striker). Det merkelige her er at selv med små justeringer (innkortinger) så får jeg da ikke panseret i lås.

 

Noen tips for å lede meg i riktig retning :) , 

 

 

AGB710020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om panseret hviler på gummistoppere på hver siden kan du justere ned disse litt.

 

På eldre Defender lå panseret lavere, eller tettere mot skjermene, og noen hadde også pakning mot skjermene.

Når td5 kom ble panseret løftet, uten at jeg vet, vil jeg anta at hensikten er å få luft bort fra motorrommet da td5-motorrommet er rimelig fullpakket.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lafte, jeg har også prøvd å fjerne gummistopperne som er i fremkant av panseret uten at det hjelper. Jeg ser at bonnet strikeren min er den samme som 2007 og utover, er denne lengre enn på Td5 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...