Gå til innhold

FL1 er igang igjen .


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått igang bilen igjen etter toppakningbytte pluss nye løftere og litt annet snacks ;-).  Starta på første forsøk, det er bra. Lufta kjølevannet slik som det står i boka.  Måtte etterfylle litt kjølevæske neste dag, men det var mest for å fylle opp til min merke.  

Trenger man lufte flere ganger eller er det bare å kjøre nå?

Nå driver jeg å skal montere i ny bakrute, den gamle ble knust.  Men merka at jeg får ikke kjørt festene til ruta opp og ned, kommer bare en pipelyd tre ganger etter hverandre i fra dashbordet, som en slags alarm når jeg trykker på knappen.  Knappen virker ikke som den skal med andre ord, hører det kommer en kneppelyd fra bakdør,ingenting skjer.  Noen tips til hvordan jeg får ned skinnene uten å kjøre motor baki? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaier til hele sulamitten i bakdøra har ryki, er derfor jeg ikke har fått brukt mekanismen til vinduet bak.  Så da veit jeg det. Noen steder her til lands man får tak i vaier og / eller må jeg kjøpe ny komplett vindusheis? Eller er det island4x4 som blir neste stopp for handel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste litt om disse vaiersett, og så flere som poengterte at det var vanskelig å montere vaier på nytt.  De anbefalte nytt vindusheis sett istedenfor.  Men takk tips uansett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet på flere biler. Nye vaier sett i de 4 dørene foran og komplett til bakdøra. 0 stress å få på plass nye vaiersett i de 4 foran er min erfaring. Bak derimot, kjøp komplett. Noe herk å få justert denne elektriske "litt ned" ved åpning av døra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at det blir å kjøpe nytt anlegg i bakdøra ja. Har ikke noe erfaring med å bytte slikt fra før så da tenker jeg å spare meg sjøl for masse plunder og herk. 

Har allerede begynt å demontere baki luka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det når jeg lar bilen gå og lokket på tanken for kjølevæske er av,så kommer det endel bobler opp i vannet fra slangen på undersiden av tanken.  Hva betyr det, er det normalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor skal ikke kjøres med lokket av ekspansjonstanken. Trykket i systemet hever kokepunktet. Bare la ting være, og følg med på nivået over tid. Hvis nivået ikke stabiliserer seg over tid, så har du lekkasje et sted. Ikke alltid like "pissetreng" om du må etterfylle litt iblant, men alltid greit å få det 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg satte på lokket etterpå en stund kjøring. Var og viste bilen igår på EU kontroll. Gikk passe greit, de vanlige feil som kylling bein, bremser henger litt bak,litt rust på bremserør osv. Co nivå var veldig bra på den. Får se ann boblinga litt åssen det går. Gir det seg ikke så må man vel se frem til å ta av toppen vil jeg tro :-).

Endret av Mr. Freelander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...