Gå til innhold

Discovery 1 300tdi


Adventure

Anbefalte innlegg

Er dette sensoren til gearkassen? Er plassert på det ene røret som går mot avkjøleren. Se bilder

 

I såfall, hvordan byttes den. Har søkt etter den delen flere steder. Noen tips??

 

9B345E98-BDEE-45ED-AA2A-453A2AEAC00A.jpeg

8AB5DE69-D2FD-473D-ADFE-09ECEA28DD7C.jpeg

9AEDF67B-21C5-4480-A10E-F62723EE0E21.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, finnarne skrev:

TUSEN TAKK ( og ja jeg roper nesten) 

Har søkt å scrollet og søkt mer. Tror du EWS har eller burde jeg bestille en fra det store utland?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koblet fra ledningen som går til Tempratur Senderen. Varsellampa slukket ikke da. 

 

El feil? 
 

En Discovery 1 95 modell 300tdi har vel ikke feilkode avlesnings mulighet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det spenning på den ledningen du koblet fra? Hjelper det å koble de 2 ledningene sammen?

En slik bryter er enten normalt åpen, eller normslt lukket. Dvs enten ingen kontakt,  eller full kontakt.  Når "alarmen" går, blir det motsatt. Ved enten brudd eller kortslutning, så blir det fsldk alarm,  eller ingen alarm. Du må ta en runde med ett multimeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, finnarne skrev:

Er det spenning på den ledningen du koblet fra? Hjelper det å koble de 2 ledningene sammen?

En slik bryter er enten normalt åpen, eller normslt lukket. Dvs enten ingen kontakt,  eller full kontakt.  Når "alarmen" går, blir det motsatt. Ved enten brudd eller kortslutning, så blir det fsldk alarm,  eller ingen alarm. Du må ta en runde med ett multimeter.

Hadde man bare hatt ett multimeter. Hehe. Takk for tilbakemelding. 

 

Får koble fra kontakten og ta av strømmen  å se om den nuller ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha eliminert en del ting sitter jeg igjen med noen punkter. Disse punktene undrer jeg meg over og om det er noen som har noen råd og vink eller anbefalinger.

 

1. Da er det nok kontakt feil eller sensor feil på transferkassa.

2. Det er ikke farlig å kjøre med?

3. Jeg kommer ikke til for å koble den fra, slik jeg ser det nå.

4. Skulle hatt et multimeter for se om det er ledning/ kontakt feil.

5. Skal jeg bestille en ny sensor å se om jeg får skrudd den av og byttet?

6. (Håper ikke) Spørre de på verkstedet i Kongsberg (LR- folk) og betale for at det blir gjort??

punkt 6 er den enkleste måten men man lærer ikke noe av det.

 

Takknemlig for svar.

bilder finnes her på side 2.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett etter hvor tempsensor kan sitte på en LT230. Fant det på splittegningen til LT230 på D2 fra allbrit.de

http://www.allbrit.de/UNI.cfm?PAGE=817598&SPRACHE=EN

 

der sitter den på motsatt side av bryteren som du fant (som er bryter til sentersperre). 

 Dvs at den sitter helt oppe på førersiden av transferkassa. Litt bak ryggelysbryter på en manuell kasse. Men det kan være ledningen der som har ligget og gnisset, et sted, om det er gjort klar ledning. Jeg har ikke funnet det på noen biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, finnarne skrev:

Har lett etter hvor tempsensor kan sitte på en LT230. Fant det på splittegningen til LT230 på D2 fra allbrit.de

http://www.allbrit.de/UNI.cfm?PAGE=817598&SPRACHE=EN

 

der sitter den på motsatt side av bryteren som du fant (som er bryter til sentersperre). 

 Dvs at den sitter helt oppe på førersiden av transferkassa. Litt bak ryggelysbryter på en manuell kasse. Men det kan være ledningen der som har ligget og gnisset, et sted, om det er gjort klar ledning. Jeg har ikke funnet det på noen biler. 

 

Takker. Skal sjekke dette på mandag. 

 

Hvordan veit man type kasse man har? Denne girkassa har vært byttet i 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...