Adventure Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Er dette sensoren til gearkassen? Er plassert på det ene røret som går mot avkjøleren. Se bilder I såfall, hvordan byttes den. Har søkt etter den delen flere steder. Noen tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2018 Beklager dårlige bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Det er vel denne som du må bytte: https://www.lrdirect.com/8510043-Temperature-Sender-Unit-P38-Auto/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2018 4 minutter siden, finnarne skrev: Det er vel denne som du må bytte: https://www.lrdirect.com/8510043-Temperature-Sender-Unit-P38-Auto/ TUSEN TAKK ( og ja jeg roper nesten) Har søkt å scrollet og søkt mer. Tror du EWS har eller burde jeg bestille en fra det store utland? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2018 Koblet fra ledningen som går til Tempratur Senderen. Varsellampa slukket ikke da. El feil? En Discovery 1 95 modell 300tdi har vel ikke feilkode avlesnings mulighet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Er det spenning på den ledningen du koblet fra? Hjelper det å koble de 2 ledningene sammen? En slik bryter er enten normalt åpen, eller normslt lukket. Dvs enten ingen kontakt, eller full kontakt. Når "alarmen" går, blir det motsatt. Ved enten brudd eller kortslutning, så blir det fsldk alarm, eller ingen alarm. Du må ta en runde med ett multimeter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2018 5 minutter siden, finnarne skrev: Er det spenning på den ledningen du koblet fra? Hjelper det å koble de 2 ledningene sammen? En slik bryter er enten normalt åpen, eller normslt lukket. Dvs enten ingen kontakt, eller full kontakt. Når "alarmen" går, blir det motsatt. Ved enten brudd eller kortslutning, så blir det fsldk alarm, eller ingen alarm. Du må ta en runde med ett multimeter. Hadde man bare hatt ett multimeter. Hehe. Takk for tilbakemelding. Får koble fra kontakten og ta av strømmen å se om den nuller ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 10. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2018 Etter å ha eliminert en del ting sitter jeg igjen med noen punkter. Disse punktene undrer jeg meg over og om det er noen som har noen råd og vink eller anbefalinger. 1. Da er det nok kontakt feil eller sensor feil på transferkassa. 2. Det er ikke farlig å kjøre med? 3. Jeg kommer ikke til for å koble den fra, slik jeg ser det nå. 4. Skulle hatt et multimeter for se om det er ledning/ kontakt feil. 5. Skal jeg bestille en ny sensor å se om jeg får skrudd den av og byttet? 6. (Håper ikke) Spørre de på verkstedet i Kongsberg (LR- folk) og betale for at det blir gjort?? punkt 6 er den enkleste måten men man lærer ikke noe av det. Takknemlig for svar. bilder finnes her på side 2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Trodde ikke det var sensor på temperatur til transferkassa på D1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Har lett etter hvor tempsensor kan sitte på en LT230. Fant det på splittegningen til LT230 på D2 fra allbrit.de http://www.allbrit.de/UNI.cfm?PAGE=817598&SPRACHE=EN der sitter den på motsatt side av bryteren som du fant (som er bryter til sentersperre). Dvs at den sitter helt oppe på førersiden av transferkassa. Litt bak ryggelysbryter på en manuell kasse. Men det kan være ledningen der som har ligget og gnisset, et sted, om det er gjort klar ledning. Jeg har ikke funnet det på noen biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adventure Skrevet 10. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, finnarne skrev: Har lett etter hvor tempsensor kan sitte på en LT230. Fant det på splittegningen til LT230 på D2 fra allbrit.de http://www.allbrit.de/UNI.cfm?PAGE=817598&SPRACHE=EN der sitter den på motsatt side av bryteren som du fant (som er bryter til sentersperre). Dvs at den sitter helt oppe på førersiden av transferkassa. Litt bak ryggelysbryter på en manuell kasse. Men det kan være ledningen der som har ligget og gnisset, et sted, om det er gjort klar ledning. Jeg har ikke funnet det på noen biler. Takker. Skal sjekke dette på mandag. Hvordan veit man type kasse man har? Denne girkassa har vært byttet i 2016. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.