Gå til innhold

lufte luker


turbo

Anbefalte innlegg

Holder på å skifte stålpinnene på luftelukene i torpedoveggen da den ene original pinnen er ruste og bøyd, noe som gjør at luken ikke kan åpnes helt og tar anig torpedo veggen å gjør at den ruster.

mutterne som holde luken til handelen har blitt rundet av de som lakkerte de for ikke så lenge siden. De klarte forøvrig ikke å løsne den. 

noen som har en metode for å få den ut?

 

IMG_1433.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem da jeg byttet til rustfrie skruer og muttere på min.

Skru evt av "hengslet" mellom torpedovegg og vindusramme.

Slå inn bolten med en liten dor, og slå den deretter helt gjennom og ut med en lang skrutrekker eller noe som er tynt nok til å komme gjennom med.

Når bolten er ute finner du frem noe rustløsende og pøser godt på med dette.

Etterpå bruker du gode gamle piperensere for å få ut rust og rustløser.  Litt Fluidfilm fylles inn i røret før du setter på nye rustfrie bolter og skruer.

Veldig grei jobb.

 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sånt småtteri så bruker jeg ofte kutteskive på Dremel. De er et par cm i dia og mindre enn 1mm tykke. Tror du kappe midt i hengselet med dem, dersom du skal ha inn ny skrue. Ikke testet selv.  Det er vel kjekt å få inn rustfrie skruer i disse. Notoriske rustfeller!

Endret av telindnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å løsne pinnen nok til å få den ut. Men hvordan klare å få ut mutrene.. prøvd med weisgrip tang. 

Viker så mutrene er av ganske myk stål. Kanskje borre i gjennom og bruke borren som vekt stang? 

3923D15F-8801-4473-8A7E-8EE43C43DC03.jpeg

481FFAF4-31E3-4132-A730-886F58EC0563.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, joran skrev:

Skal pinnen komme lett ut? min sitter dønn fast, får av mutter men pinnen får jeg ikke ut

virker som de nye er litt mindre diameter på så de glir lett inn, de Orginale ser alle ut som de er rustet. druknet de i wd40 da gikk det litt lettere å få ut. brukte door på den som satt helt fast. 

Endret av turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...