Gå til innhold

Disco 4 lekker bremseveske bak


Landrev

Anbefalte innlegg

De siste dagene har jeg lagt merke til at bilen har begynt å lekke:o! Ved har akselerasjon eller oppbremsing melder bilen «lavt bremseveskenivå» 

Etter å ha sett under bilen lekker det bak ved venstre bakhjul, mulig fra noen rør som er pakket inn i folie klipset på bærebroa. Er dette bremserør?

Vet noen hva dette kan være? 

God Lord for garanti!

 

D26E7EBC-4560-4CEF-90D6-F480A90A2BCA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen! Fått tilbakemelding fra verkstedet at karosseriet er løftet fra rammen for å få byttet bremserør bak! Er det virkelig nødvendig? I så tilfelle priser jeg meg lykkelig at dette dekkes under garantien. Er det andre ting som kan skje med bilen i etterkant når karosseriet er løftet av bilen og deretter remontert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosedyren for å skifte bremserør sier at man skal løfte karosseriet ja, men det er mulig å gjøre det uten å karosseriløft. På min D4 så ble det skiftet uten å ta av karosseriet. Men det krever at man demonterer ganske mye. Eksosanlegg, varmeskjold, mellomaksling++

 

Så om man skal bytte mellomaksel, så kan det være greit å ta bremserørene i samme slengen - og gjerne sørge for at de nye rørene blir smurt inn med lanolin eller annet remedium så de nye rørene forhåpentligvis holder litt lenger... :)

Endret av trondshj
Presisering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lafterolf skrev:

Den bilen var fryktelig anngrepet av rust.

Har den ikke fått understellsbehandling?

 

Blir jo gjerne sånn med de stakkars bilene som må gå i saltlaken her sørpå.

 

Ville neppe skade med litt lanolin. Om man i tillegg plukker av innerskjermene av plast, så kan det hende at man finner mer krokan. Var en del der på min i alle fall. :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som blir neste step for min del. Har et firma som driver med lanolin i Sarpsborg... Bildet juger og litt. Virker som om lekkasjen har pågått en liten stund etter at jeg har oppdaget det og tæret litt på rustbehandlingen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 16.5.2018 den 22.00, Landrev skrev:

Det er det som blir neste step for min del. Har et firma som driver med lanolin i Sarpsborg... Bildet juger og litt. Virker som om lekkasjen har pågått en liten stund etter at jeg har oppdaget det og tæret litt på rustbehandlingen der

Hvilken årsmodell og km.stand har du? Kom til å tenke den kunne ikke være så gammel siden har garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...