Baklengs Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 (endret) Noen voksne her inne som har skiftet a frame (usikker på norsk betegnelse) på sin 90 og sitter inne med noen gode tips og triks? Har badet skruer i 5-56 en ukes tid nå og manner meg opp til å sette i gang om dagen, men det ser ut som en skikkelig møkkajobb. Må eksos ned for å komme skikkelig til boltene som fester a frame til ramme? Og selve leddet som er festet til akslingen, bruke dor og slå den taggete mutteren sakte rundt? Er jo knapt nok plass til en fastnøkkel inni der. Har kjøpt nytt ledd og ny galvanisert a frame så trenger forsåvidt ikke være så kjærlig med delene som skal ut.. Endret 3. mai 2018 av Baklengs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Grov real skrujobb og møkkete også Et tips når A-ball skal ut er å skjære av den biten av festeplaten som skruene sitter i. Altså skruehullene. På den måten får du anlegg når A-ballen skal presses ut. Bruk baufil eller kutt forsiktig. Med vinkesliper. Når A-ballen skal presses inn så skru i skruene litt slik at de styrer A-ballen. Ikke lett å få i skruer med hullene i feil posisjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Synes å huske en 34 mm pipe går inn til bærekula. Hammer og meisel ut og inn med mutter tror jeg blir mer ball enn nytte. Oppskriften til Vidar er perfekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baklengs Skrevet 3. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2018 Takker. Mentalt forberedt på slitte knoker og bruk av grovt vokabulær. Blir bra det her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Fant det veldig lett å få ut denne når drivstofftanken var ute for utskifting På en 110 1995 riktignok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baklengs Skrevet 3. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2018 Det baller fort på seg kunne jo byttet pumpa i samme slengen forsåvidt, nærmer seg vel utskiftning etter 207.000 km den også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Slett ikke en dum ide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HaakonK Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Er ikke voksen, men har byttet dette på min 90 Td5:) Var ikke nødvendig å ta ned eksos. Mutteren til kula lar seg løsne med pipe, ikke nødvendig med hammer/dor. Litt møkkete, men en helt grei skrujobb. -Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baklengs Skrevet 8. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2018 Da er jobben gjort og man var nok en erfaring rikere endte opp med og ta av bakerste del av eksosen og det gjorde jobben veldig overkommelig. Enkel tilgang til alle skruer og grei plass og jobbe på under der. De to store boltene som sikrer a-frame til ramme var hos meg helt urikkelige så de ble kappet med bajonettsag. I min iver tenkte jeg at det også enkleste løsning på på selve leddet, men utgjorde ikke stor forskjell fant jeg fort ut siden skruen der er kon og ikke kan slåes ned og gjennom hullet. Mye banning og en alvorlig latmannsarm gjorde susen til slutt. Nå mangler kun radiusarmer foran så er alle foringer byttet til super pro. God følelese! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.