Gå til innhold

Størst mulig dekk uten bredding.


Anbefalte innlegg

Jeg har noen sivile biler, syntes de er litt stusslige med 235/85

Er spesielt en bil jeg har noen planer for, og det er en 109" stw

jeg tenkte å få på noen militære sjakler (vet dette ikke er det optimale, men det enkleste). 

Jeg har ikke funnet noen breddere som jeg liker godt på seriebil.. Så hva er de største hjula jeg får på uten? Evt noen pene breddere på seriebil som jeg ikke vet om? 

Vet dette går utover litt kjøreegenskaper, men utsende er også viktig ;)

 

Er 255/85 16 eller 285/75 16 max? Eller er det mulig med noe 33" eller 35"? 

Hvordan er Petlas? 

 

Planen for bilen er vel ikke noe ekstrem offroad, kun småveier og kos. Så stikkakslinger lever vel ikke så farlig. 

Bilen har Salisbury bak. 

Mvh Mikal:)

 

(bilen under er jo ikke bredda, så store dekk får man vel på uten bredding???:P)

Bilderesultat for Big wheels on land rover series

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen dekk ekspert men leste på landroverprat på Facebook att petlas nt 3 9.00-16 var en fin dim hvis man hadde militær girkasse for å få ei fin utveksling men ble litt for store for sivil girkasse :) så det blir nok min dim når det skal handles inn nye dekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimensjoner på seriebiler skal jeg ikke begi meg ut på å fabulere så mye om, ut over at de som prediker 255/85r16 har min fulle moralske støtte;) men at Forrest Roveren ikke er bredda er jeg ikke så sikker på om jeg er enig i. Sjekk fra denne vinkelen.

 

Forrest Rover.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...