Stuerten Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Vurderer å bla opp 20 lapper for en Roamerdrive OD til min 1972mod serie 3 109.. Noen som har erfaringer/ for og mot? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Antar vi snakker bensinmotor i brukbar stand. Hva med bytte av diff foran til en fra 10 spline RRc eller D1? Hvis du har Salisburyaksel bak er det litt mer pes. Da blir ofte løsningen å bytte til Roveraksel og riktig diff. Jeg har svidd av en Fairey OD på S-bil og en annen av glemt merke på Defender . Begge fordi olja ble for varm etter lengre tids kjøring på motorvei og dermed mistet smøreegenskapene. Så diffskift er min foretrukne løsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuerten Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Krute god bensiner, Har Salisbury aksling bak. Grunnen er mer at differansen er for stor mellom 3dje og 4de gir, slik at når jeg kommer til en liten bakke på vestlandsveier må jeg i 3dje og 50kmh, forstår det slik at 3dje OD vil ligge et sted mellom 3-4gir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Har vurdert samme selv. Fordelen med Roamerdrive kontra Fairey er at Roamerdrive bruker samme olja som transferkassa og det følger med ny bunnpanne/lokk til transfer med kjøleribber , da skal vinstnokk sjansen for at olja blir svidd litt mindre. Men 20 lapper er jo ikke akkurat gratis.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuerten Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 20 lapper er mye, men jeg tenker å beholde bilen i mange, mange år.. Gleden av å kjøre brannbil kan ikke måles i penger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Du har et meeeget godt poeng der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thoma_s Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 (endret) Jeg har en Fairey i min bil. Den er mye brukt i 65-80 kmh Ville ikke vært uten. Har en liggennde i småbiter som er tenkt som reserve. Må bare komme over tannhjulsvegringen og skru den i sammen en dag.. Bruker du bilen i skogen? Som nevnt er jo det å sette i Disco eller RR utveksling et alternativ. Et annet er bygge om girkassa. Ashcoft har og et sett der du bygger om girkassen for en annen utveksling. http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/the-series-vehicle.html Her beholder du muligheten for PTO etter hva jeg har forstått. Endret 3. mai 2018 av Thoma_s Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuerten Skrevet 10. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2018 Jepp, da er ny OD på vei over dammen, så får vi vel bare se om det var verdt pengene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klusenhusen Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Det er den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuerten Skrevet 7. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2018 Ok, liten oppdatering, fikk levert en OD for et par uker siden. Grei montering og den funker som bare det. Ikke fått testet den sånn skikkelig ennå, det blir vel på turen til landstreffet tenker jeg.. Men førsteinntrykket er svært bra;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
101 Skrevet 7. juni 2018 Del Skrevet 7. juni 2018 Er det noen som har kjørt med Roverdrive/Roamerdrive i lengere tid? Hvilken olje bruker du i transferkassa, GL4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stuerten Skrevet 12. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2018 Bruker 75w-90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.