Gå til innhold

07 RRSport


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte nettopp en fin RR sport 07 mod med 167000km på teller. Pen bil med fin historikk og 1 voksen eier. Etter ca 1000km kommer en romlelyd som følger hastighet på bilen.

Etter og ha hatt den på bukk trodde vi det kunne være opphengslager da dette var sprukket. Men nei!!! Fortsatt samme lyd. Har kjøpt inn en ny drivaksling da ene indre mansjett var ødelagt men tror ikke det er indre knute som lager romlingen. Ser og at den lekker en del olje fra fremmdiff. Litt rart dette ikke er anmerket på eu kontroll 2 uker før jeg kjøpte bilen! Er det mye jobb og overhale fremdiff??

Billigre og enklere og kjøpe brukt? Elsker bilen og vill ikke sende den i retur :) 

Endret av Royfosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forskjell om jeg svinger eller ikke. Eneste er under pådrag eller motbakker så blir lyden værre..

Kan det bare være lite olje? Må vel bruke orginal olje på den? Eller finnes det andre merker?

Endret av Royfosse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene minner om hva jeg opplevde på min.  Ulyd ble sjekket i forbindelse med service og når de kom til transferkassen fant de mørk olje.  Bare bytte av olje gjorde ingen forskjell.  Transferkassen ble så byttet og problemet var løst.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg har samme problem på min RR Sport tdv8 2007 modell. Den har gått 139000 km. Lyden begynte i går. Har imidlertid også fått meldingen "transmission fault". Når bilen kjøres i jevn hastighet, er det ingen ulyd. Heller ikke når gearet står i "N". Lyden blir verre i begynnelsen av bratt bakke ved lav hastighet, når jeg trår på. Og, jeg har inntrykk av det samme i svinger, men bare i lav hastighet. Hadde også en rar opplevelse forrige uke, etter kjøring på dårlig vei i fjellet: NÅR JEG GA GASS (i lave hastigheter) SÅ SKJEDDE DET INGENTING. Jeg stoppet, slo av tenningen, og startet opp igjen. Etter å ha gjort det 3 ganger, så forsvant problemet???

By the way; noen som vet hva en transfer kasse til RR Sport tdv8 2007 modell koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...