Gå til innhold

CTEK MXS 25 modifikasjon


oggioffshore

Anbefalte innlegg

Funderer på å montere et volt /amper meter på laderen . 

Synes det er greit med en indikasjon på spenningen og strømmen batteriet tar til seg . 

Må bare finne løsning på hvordan feste leamikken sammen .

DSC_9063.JPG

DSC_9062.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokodilleklemmer fra meteret festes via to små parkerskruer skrudd halvveis nedi senter  på batteripolene.

All annen tilkobling blir unøyaktig når det er batteriet du vil vite noe om.

Korrosjon , motstand i gamle kabler , ++ gir feilmålinger , men ofte bagatellmessige.

 

Hvor kjøpte du meteret?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kina bayen

 

Planen er å montere det fast på laderen på ett vis .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du monterer det fast på batteriet, vil det alltid dra litt strøm?  Ser at du sier du vil montere det på laderen... mulig jeg ikke følger med her.

Endret av 101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ha det montert på selve laderen, slik at eg kanse lade spenning og strømmen som det lades med. 

Nå har eg laget  det slik, at det henger i mellom laderen og krokodille klemmene.... 

Med mulighet for å koble det fra, med plugger. Som en midlertidig permanent løsning. 

På sikt kan man lage det til på en liten plate, som man fester laderen og displayet på, der som kablene kommer ut fra laderen. 

Da blir det litt mere ryddig. 

 

om det kobles fast på bilen, vil det event trekke strøm hele tiden, om Du ikke kbler det via tenning el. l 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å lese ampere har du koblet det til i serie?

 

kan det kobles både parallell og serie?

 

har bestilt et selv for dette så litt morsomt ut.. tenkte kanskje ha  det på hengeren og se strøm forbruk på batteriet der når kompressorboks og litt lys er tikoblet..

 

gjerne noen flere bilder fra hvordan du har koblet det ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig utkast. 

 

Har brukt  batteri plugger fra RC  verdenen. de tåler nok  strømmen denne laderen gir på maks. 

 

Du får med en shunt, som skal stå i serie på minus kabelen ( i dette tilfelle) . 

Skal også lage til en kontakt, slik at eg bare kan plugge lader rett i, uten å måtte åpne batteri boksen. 

Bruker samme RC plugg til det også. 

 

Link til selve meteret: 

https://www.ebay.com/itm/Digital-LCD-Power-Energy-Meter-Ammeter-100V-Voltmeter-Module-Monitor-with-Shunt/282203495253?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan brukes overalt der man vil ha litt kontroll på forbruket... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...