Gå til innhold

Oljesøl i boksen under setet


Ivers

Anbefalte innlegg

Tok ut setene for en real vask i går og kikket for første gang ned i batterirommet og i det andre rommet under Passasjer setet. Det fløt sikkert en cm med olje nedi der. Har ikke rukket å få det opp enda, men hva er det som kan forårsake oljesøl nedi der?? Er det ikke bare elektronikk der? 

 

Og i batterirommet var det noe rust jeg prøvde å få vekk. Oppdaget Et lite hull i boksen ut mot Førerdøra nederst i hjørnet . Kan denne delen byttes, evt hele batteri boksen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, JokerS30 skrev:

les om " td5 olje i kabelnett " så skjønner du hvor det kommer fra. Det følger kablene fra under toppdekslet, og helt inn under sitteputa i coupeen. Smart konstruksjon egentlig...

Okay?? Fantastisk.. ^_^ Prøvde å søke her på forumet etter den frasen men fant ingenting? 

Så det vil si at jeg har en oljelekkasje fra toppdekslet til motoren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til livet med Defender! Er nok noen uvitende Defendereiere som har stusset opp igjennom når de averterer bilen til salgs og første potensielle kjøper går rett bort til bilen, river opp passasjerdøra, ut med sitteputa og dykker rett ned i boksen under setet. 

 

Vi finner olje i den røde kontakten på de fleste TD5'ere. Bare å lese seg opp som nevnt over her, og samtidig bestille seg et "injector harness" samt toppdekselpakning fra f.eks Erik Winther-Sørensen eller andre egnede delepushere. 

 

Dette er altså kjent problem og sannsynligvis overkommelig å løse. Men det er lurt å fikse feilen før bilen begynner å fuske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, kulien skrev:

Velkommen til livet med Defender! Er nok noen uvitende Defendereiere som har stusset opp igjennom når de averterer bilen til salgs og første potensielle kjøper går rett bort til bilen, river opp passasjerdøra, ut med sitteputa og dykker rett ned i boksen under setet. 

 

Vi finner olje i den røde kontakten på de fleste TD5'ere. Bare å lese seg opp som nevnt over her, og samtidig bestille seg et "injector harness" samt toppdekselpakning fra f.eks Erik Winther-Sørensen eller andre egnede delepushere. 

 

Dette er altså kjent problem og sannsynligvis overkommelig å løse. Men det er lurt å fikse feilen før bilen begynner å fuske. 

Aha, har lest litt nå..

 

Så det er altså injector harness som er opphavet såvidt jeg har skjønt. Og den kan byttes ut, ledningen til ECU kan renses og reddes. Og det hjelper ikke å bytte injektor o ringer. Problemet vil komme tilbake selv med ny harness over tid. Stemmer dette? 

 

Det snakkes om olje i den røde kontakten i andre forum også, men det står ikke hva den er eller hvor? Virker som at alle går utifra at man kjenner  td5. Har på følelsen jeg kommer til å bli kjent med den med tiden.. :lol:

 

Trenger man å bytte toppdekselpakning om ledningen er problemet? Eller er det bare fordi toppen må av for å bytte harness og dermed ny pakning..   Har ikke skrudd på td5 enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ksskaret skrev:

Hullet i batteriboksen er vel til drenering, har jo hatt det på alle mine Defendere.

Det er ikke de i bunnen men på det dekselet ut mot døra. Ser det ikke så tydelig på bildet men man kan stikke skrujernet gjennom et sted. 

20180427_200437.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ivers skrev:

Aha, har lest litt nå..

 

Så det er altså injector harness som er opphavet såvidt jeg har skjønt. Og den kan byttes ut, ledningen til ECU kan renses og reddes. Og det hjelper ikke å bytte injektor o ringer. Problemet vil komme tilbake selv med ny harness over tid. Stemmer dette? 

 

Det snakkes om olje i den røde kontakten i andre forum også, men det står ikke hva den er eller hvor? Virker som at alle går utifra at man kjenner  td5. Har på følelsen jeg kommer til å bli kjent med den med tiden.. :lol:

 

Trenger man å bytte toppdekselpakning om ledningen er problemet? Eller er det bare fordi toppen må av for å bytte harness og dermed ny pakning..   Har ikke skrudd på td5 enda. 

 

Tar man av toppdekselet for å bytte harness så bytter man toppdekselpakningen også......koster nesten ingenting. Forsiktig med tiltrekkingen av toppdekselet igjen, meg bekjent så skal det ikke trekkes med mer enn 9 NM.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Defender110 skrev:

 

 

Skjønner:) skaffer meg momentnøkkel. Takk. 

 

5 timer siden, lafterolf skrev:

Det er tæring. Aluminium tåler ikke å ligge mot annet metall, derfor blir det til en anode som bare forsvinner. Biler som har levd i saltsuppa forsvinner litt om litt.

Har oksidert mye rundt teppet der, så da bytter jeg list og skruer. Lurt å fjerne hele teppet som samler fukt? Ser at batteriboksen fåes kjøpt nytt, men at den mangler én av fire vegger. Vender den siden uten vegg inn mot girkasse, eller eller er det den siden som skal ut mot dør,  slik at man må kjøpe  deksel/plate løst for å fikse ? Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2018 den 22.09, joran skrev:

Pluggen som er i enden av harnessen har noen hull, jeg fyller disse med tettningsmasse slik at olja ikke kommer inn der, husk å benytt noe som tåler olje.

Supert:) takk skal du ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...