Siggen Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Hei, var ute å kjørte nå. plutselig kunne jeg skimte så vidt (svakt rødt) batteritegnet i dashbordet. Så datt tankmålern til null, samme med speedometeret. Så lyste alle lysene i dashbordet og bilen går ujevnt. Litt sort røyk når den hikket et par ganger. kjører umiddelbart inn til siden, og i det jeg svinger av veien stopper alt opp. Så, noen tanker? Det første jeg tenker er at det må være batteriet. Dette er forøvrig batteriet som fulgte med bilen så det har jo holdt en stund. Bilen har hatt service i mars med nytt dieselfilter blant annet. Olje og diesel er det passe mengde av. Når jeg vrir om nøkkelen nå klikker bare alt. Men syns det var rart med ujevn gange og sort røyk.. Håper noen kan hjelpe meg med noen tips (blir tauet nå straks men trenger tips til løsningen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Ingen lekkasjer å spore heller, hverken de de meterne bak bilen jeg kan se eller under bilen nå eller i motorrommet Endret 24. april 2018 av Siggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Sjekk batteriskoene om de sitter godt. Videre jordingspunkt i setekassen under passasjersetet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Takk for tips:) Begge deler sjekket, begge deler ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 Fattern kom nå. vi prøvde startkabler. fikk start på bilen. den gikk fint i 30 sek men plutselig kom det masse sort røyk og motoren gikk ujevnt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 (endret) Svart røyk betyr vel for mye diesel i forhold til luft. Kan det være kollaps innvendig i luftslanger rundt intercooler/turbo??? Kjipern uansett. Håper det ordner seg. Endret 24. april 2018 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Høres litt ut som lade problem / gåen dynamo. Bare en tanke altså. Vis du setter i et nytt batteri / lader det du har helt opp og den da starter, mål ladespenning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 10 timer siden, Siggen skrev: Fattern kom nå. vi prøvde startkabler. fikk start på bilen. den gikk fint i 30 sek men plutselig kom det masse sort røyk og motoren gikk ujevnt Og så stoppet den, eller fortsatte å gå, men ujevnt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig-RRune Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Alt selvsagt forutsatt at det finnes en multireim som drar med seg alt, og at den ikke har røket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Høres ut som det er strømtomt ja. Startet med kabler, stoppet når kabler ble koblet fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Hei alle sammen, Vi fikk start på bilen med start kabler, koblet disse av og lot bilen gå på tomgang. Etter 30 sek gikk den ujevnt og det kom sort røyk og da fikk jeg litt hetta og skrudde av motoren da den dro veldig på turtallet Endret 25. april 2018 av Siggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Funnet ut noe mer? Nysgjerrig på hva som skjedde med Sølvkula... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Tipper død dynamo. Svartrøyken kommer kanskje pga lite strøm til å styre dysene riktig og den gir for mye diesel. Hvis den går normalt med startkabler tilkoblet, men dør kort tid etter de er koblet fra, lader den trolig ikke. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Støtter den. Litt rart at ladelampa ga bare et svakt hint...? Vet at Siggen passer godt på den bilen, så da er slike stopp litt leit. Krysser fastnøklene for ei rask løsning. Endret 25. april 2018 av sveinikr@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Dynamo:) så det passer jo aldri men faktisk grei timing nå! Den rare oppførselen var bare tegn på for lite strøm. Ladet batteri fullt opp i dag hos Mekonomen, de så også over batteriet så det skal inn i bilen igjen:) Holder evig dette batterier her. En ting: Snakket med EWS i dag. Han har to forskjellige dynamoer. En OEM og en «no name». Stor pris forskjell... frister å gå for no name. Men er kvalitetsforskjellen like stor som pris differansen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoon Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 3 minutter siden, Siggen skrev: Dynamo:) så det passer jo aldri men faktisk grei timing nå! Den rare oppførselen var bare tegn på for lite strøm. Ladet batteri fullt opp i dag hos Mekonomen, de så også over batteriet så det skal inn i bilen igjen:) Holder evig dette batterier her. En ting: Snakket med EWS i dag. Han har to forskjellige dynamoer. En OEM og en «no name». Stor pris forskjell... frister å gå for no name. Men er kvalitetsforskjellen like stor som pris differansen? Jeg kjører også med orginalbatteri fra 2006 :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baklengs Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 11 timer siden, Siggen skrev: Dynamo:) så det passer jo aldri men faktisk grei timing nå! Den rare oppførselen var bare tegn på for lite strøm. Ladet batteri fullt opp i dag hos Mekonomen, de så også over batteriet så det skal inn i bilen igjen:) Holder evig dette batterier her. En ting: Snakket med EWS i dag. Han har to forskjellige dynamoer. En OEM og en «no name». Stor pris forskjell... frister å gå for no name. Men er kvalitetsforskjellen like stor som pris differansen? Min hovedregel er å bruke oem på komponenter som gir driftstans hvis de feiler og heller spare penger andre steder selv om det svir litt ekstra i lommen der og da. Men her hersker det flere meninger vet jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 26. april 2018 Forfatter Del Skrevet 26. april 2018 Er veldig glad i OEM, men noen ganger må man sette tæring etter næring. Nå blir det no name part. Så får man se hvordan den holder seg Blir hentet hos EWS nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 27. april 2018 Forfatter Del Skrevet 27. april 2018 Da er bilen oppe å går igjen med no name dynamo, så satser vi på at dette holder:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinikr@hotmail.com Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Tommel opp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peder Holm Løvstad Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Ett lite tips er å overhale den originale dynamoen så har du den til nestegang. Koster ikke stort i forhold til å kjøpe ny OEM. Triconor i Oslo overhaler dynamoer. Har både brukt dem.på jobb og privat og er godt fornøyd. Husker ikke helt hva de tok for td5 dynamo, men ikke så værst pris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siggen Skrevet 28. april 2018 Forfatter Del Skrevet 28. april 2018 Takk for tips Peder:) skal ta kontakt med dem til uken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.