leiohel Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Mister kjøleveske på min D2 med td5. Dieselkjøler er fikset og holder tørt. Men fremdeles forsvinner det en god del kjøleveske. Ser på venstre side ligger det dammer på fordypning i blokka rett under eksos manifoilen. Har bitte litt under det røret som ligger langs med motor, over manifoilen. Ikke lenge siden jeg sjekket slangen som går fra oljekjøleren og bakover, og det ser ikke ut som det er den. Finner ingen åpenbare steder hvor det kan lekke. Har hatt flaske på overløpet til ekspansjontanken og det ender ikke der. Det skal ikke lange turen før det synker 5 cm i tanken. Noen tips til hvor lete? mvh leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Hvis jeg ikke husker feil sitter det en frostplugg mellom to eksosporter. 3. og 4. port mener jeg. Ta av blikkdekselet over manifolden og sjekk. Jeg har byttet et par plugger som lakk på kundebiler. Pirkejobb med rester av plugg og gjengelim i toppen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Bak turboen er det en kort slangestubb som kan lekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 1 time siden, lafterolf skrev: Bak turboen er det en kort slangestubb som kan lekke. Tett og fin. Første jeg sjekket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 24. april 2018 Forfatter Del Skrevet 24. april 2018 1 time siden, gautes skrev: Hvis jeg ikke husker feil sitter det en frostplugg mellom to eksosporter. 3. og 4. port mener jeg. Ta av blikkdekselet over manifolden og sjekk. Jeg har byttet et par plugger som lakk på kundebiler. Pirkejobb med rester av plugg og gjengelim i toppen. Der er en frost plugg men ikke den. Skal kjøre en tur uten deksel og sjekke gjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RR-CLASSIC Skrevet 24. april 2018 Del Skrevet 24. april 2018 Du har jo vannpumpa under filterhuset på den siden. Min begynte å lekke der når pumpa nermet seg utgådd dato. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Da tror jeg at jeg har funnet synderen. Det metall røret som ligger over eksosmanifoilen. Rett ved første bend fremme var det noe som kunne ligne på et mikroskopisk hull og det var vått under der. Tok det ut og gjorde rent. Penslet over med flere lag superlim og til slutt mange runder tape. Nå ser det ut til at den holder trykk i kjølesystemet og ikke vått der ennå. Må nok ha nytt rør. mvh leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finnarne Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 20 timer siden, gautes skrev: Hvis jeg ikke husker feil sitter det en frostplugg mellom to eksosporter. 3. og 4. port mener jeg. Ta av blikkdekselet over manifolden og sjekk. Jeg har byttet et par plugger som lakk på kundebiler. Pirkejobb med rester av plugg og gjengelim i toppen. Dette du tenker på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 5 timer siden, finnarne skrev: Dette du tenker på ? På turner toppen er det bare en blindplugg/frostplugg der det er en gjenget plugg originalt. leste på div utenlandske forum at den pluggen er skikkelig kødd å få ut. Den stikker inn i kjølekamalen så gjengene på innsiden blir idrett og full av drit. Fort gjort å ødelegge gjengene i toppen når den skrues ut. glad for det ikke var min blindplugg som lakk. Bare et rør til under to hundre kroner som byttes på fem minutter leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. april 2018 Del Skrevet 26. april 2018 Akkurat den jeg tenkte på , finnarne. Å frese vekk gjengene og sette i en ordentlig frostplugg som Turner gjør virker som en bedre løsning. Men hvorfor fabrikken orginalt brukte tid og penger på gjenge og pluggløsningen kan man lure på. Korrosjon i kjølesystemet oppstår pga at frostvæsken er for gammel i følge reklamen. Folk flest husker ikke på å få byttet den når den går ut på dato. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.