Gå til innhold

D2 - Utvendig rens av luftkompressor?


Elevatoo

Anbefalte innlegg

Har kjørt en lang periode før jeg ble klar over at  dekselet på luftkompressoren manglet. Har nå fått tak i nytt deksel, men vil rense kompressorenheten utvendig før jeg monterer på dekselet. Kompressoren mv er full av støv, jord, litt understellsbehandling (sauefett), veisalt mm og jeg er usikker på hva som er beste rense-/vaskemetode.  Tydeligvis er den temmelig robust, siden den tusler og går som den skal tiltross for all møkka og manglende deksel. Tenker trykkluft, avfetting og rent vann m/ fuktfordrivende spray til slutt (alt med måte), hva tror dere?

 

Elevatoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaske av lanolin, for å sette inn med ... lanolin ?

Sånne dingser er så robuste at det beste er : gjør ingenting. Tørk av det værste med en fille, og sleng på lokket. Støvet gjør ikkenoe galt, men vann i LR-elektrokontakter er oppskriften på en katastrofe, eller fler. Pluggene er OVERHODET ikke sikret mot vanninntrenging, så jeg ville droppet vann.  Støv på kompressorblokka gjør ingenting.rengjør rundt der luftfilteret er skrudd innpå ( husker ikke åssen det ser ut på D2, men det er nok der et sted) og bytt dette, for møkkete filter reduserer ytelsen drastisk.

 

Skal du på død og liv rengjøre, bruk bremserens, universalrens eller tilsvarende, og filler. Som sagt lenger opp, dra ikke vann neddi der, når det ikke er kritisk.


Hydroscand har en universalrengjører som er det råeste jeg har sett noensinne. Møkka bare RENNER av. Neppe helse i HVER dråpe, så bruk gummihansker og la være å drikk for mye av dritten, for da blir du rengjort fra loft til kjeller selv også... :-D

Endret av JokerS30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftinntaket og filteret er bak øvre venstre baklykt.

Jeg har spylt med bremserens på et par biler og brukt vannavstøtende og smørende spray .

(Før sauetiden , det der.)

Ingen klager fra kunder eller meg selv etterpå.

Nå ville jeg sprayet over med sauefett til slutt.

Sannsynligvis overkill , men god følelse å rengjøre og behandle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...