Gå til innhold

Hva tror dere om dette settet på en D1?


G.Fuglem

Anbefalte innlegg

En standard LR og ditto kjøring trenger sjelden mer enn standard oppsett.

Når man bytter pga slitne deler er det lurt å huske at de ikke funker godt lenger som de skal

og da er en oppgradering ofte ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal gå fint med dine orginale fjører.

Disse demper veldig bra.

Ofte vil ebay komme dårlig ut på pris fordi varene er inkludert Vat (mva) i det landet det selges fra. I butikk trekker de fra mva og du vil komme bedre ut med å handle fra butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, gautes skrev:

En standard LR og ditto kjøring trenger sjelden mer enn standard oppsett.

Når man bytter pga slitne deler er det lurt å huske at de ikke funker godt lenger som de skal

og da er en oppgradering ofte ikke nødvendig.

 

ja skjønner hva du mener, men med mye turkjøring med fullastet bil, ski, kano/kajakk, sykler, etc. tenker en oppgradering ikke er dumt heller, samt litt heving ser jo ikke stygt ut :D

 

14 timer siden, lafterolf skrev:

De skal gå fint med dine orginale fjører.

Disse demper veldig bra.

Ofte vil ebay komme dårlig ut på pris fordi varene er inkludert Vat (mva) i det landet det selges fra. I butikk trekker de fra mva og du vil komme bedre ut med å handle fra butikk.

 

Driver å forhandler med selger for å se hva jeg kan få til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, G.Fuglem skrev:

samt litt heving ser jo ikke stygt ut :D

 

Får ikke heving av å bytte dempere. Da må du bytte fjærer.

Og bytter du til lengere fjærer, baller det på seg med bremseslanger, mellomakselkryss, radiusarmer med korreksjon... Og skal du ha mye last, er det det jo ingen fordel med en høyere bil.

 

OME har vel bra rykte på seg, så demperne er nok bra. Du får også f.eks. KONI havy track til en rimeligere pris fra Paddocks; http://www.paddockspares.com/off-road/suspension/koni-dampers/discovery-1.html og Bilstein enda rimeligere. De har også heavy duty fjærer med standard høyde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stig skrev:

 

Får ikke heving av å bytte dempere. Da må du bytte fjærer.

Og bytter du til lengere fjærer, baller det på seg med bremseslanger, mellomakselkryss, radiusarmer med korreksjon... Og skal du ha mye last, er det det jo ingen fordel med en høyere bil.

 

OME har vel bra rykte på seg, så demperne er nok bra. Du får også f.eks. KONI havy track til en rimeligere pris fra Paddocks; http://www.paddockspares.com/off-road/suspension/koni-dampers/discovery-1.html og Bilstein enda rimeligere. De har også heavy duty fjærer med standard høyde.

 

 

Kanskje jeg blander litt nå, så på sett med fjærer på på hjemmesidene til OME, skal sjekke ut linkene du postet, men har de noe medium duty lignende? Tenker heavy duty kan bli i overkant stivt til hverdags, men kanskje ok på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...